Hej, jag söker lite omdömen om olika golv inom lågprissegmentet,
Bauhaus, Byggmax etc. 50- 250 krm2 är nog vad jag letar efter,
Parkett eller Laminat är vad som är tänkt, matta är inte aktuellt..
Har ni erfarenheter om kvalite på fogar, jämnhet, slitstyrka osv , är jag idel öra..
 
Jag köpte ett av de billigare laminatgolven från Bauhaus förra sommaren.
Skulle ha det till ett sovrum i sommarstugan.
Men detta golv var helt omöjligt att lägga. Brädorna var inte jämnbreda! Sneda!
Jag fick byta mot ett märkesgolv och då gick läggningen som en dans.
 
anaitis skrev:
Jag köpte ett av de billigare laminatgolven från Bauhaus förra sommaren.
Skulle ha det till ett sovrum i sommarstugan.
Men detta golv var helt omöjligt att lägga. Brädorna var inte jämnbreda! Sneda!
Jag fick byta mot ett märkesgolv och då gick läggningen som en dans.[/QUOTE

Kommer du ihåg märket ? Jag vet att det finns bra lågpris också, jag la ett i dotterns sovrum för ett par år sedan kommer inte i håg märket, men handlade på byggmax, ( khärrs dög inte åt henne, svart golv skulle det va :) )
 
Tyvärr, minnet funkar inte...
Golvet låg i prisklass 150 kr/kvm.
 
rev ut ett gammalt ikea laminatgolv o la in pergolaminat. stor skillnad på när jag går på golvet pergon känns styvare
 
H
Tror att Byggmax polska bokparkett är både snyggare och hållbarare än även rätt dyra parkettimitationer av plastic (laminat)
 
J
Vart skall du ha det?

Har du barn?

Utan den infon går det inte svara på.
 
Ska komma med ett vettigt förslag åt en herre som är någonstans runt 60, inga barn å hundar,,
så slittåligheten är nog inget jättebekymmer, fast man ska ju kunna spilla en skvätt kaffe , eller gena till baksidan med skorna på , det är nog mer fogarna och jämnheten som jag undrar lite om,,Kök, ( rummet där kaffebryggaren står, istort sett) allrum,sovrum,
 
Redigerat:
Testade byggmax parkett för 199:-/kvm, lite små bök att lägga men å andra sidan är jag ingen van golvläggare så det kan ha hängt på det. Tyckte det både blev jämnt och bra och slitstyrkan på parkett är ju betydligt bättre är laminat samt känns varmare och gedignare tycker jag!

/Tomix11
 
Silvan har ju stort sortement billigt bra laminatgolv....

Mvh
 
IKEAS laminatgolv Tundra är helt suveräna både när det gäller att lägga dom och kvalitet. Iof har dom väl haft någon billig variant för 40-50Sek/m2 som jag inte testat......
 
Har lagt Rustas billigaste laminatgolv i två sovrum i sommarstugan. Lätt att lägga och bra passform på bitarna.
Jättenöjd med tanke på priset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.