Hej!

Jag ska flytta in i ett nybyggt hus där jag har ett vanligt antennuttag i varje rum samt ett datanätverk med dubbla uttag i varje rum (Cat6). Tanken var att fiber skulle dras till vårt område men det har blivit försenat så därför drog jag in antennuttagen också. I sinom tid lär jag väl få fiber men jag vill ju inte vara utan tv tills dess.

Vilka alternativ har jag? Kommer att ha minst 3 tv-apparater.

En vanlig utomhus-tv-antenn kopplat till antennätet och en boxerbox vid varje tv funkar väl då? Eller?

Fungerar det att koppla in en parabol till antennuttagen (eller kanske till och med genom Cat6-kablarna)?

Tacksam för svar
MVH Mattias
 
>>En vanlig utomhus-tv-antenn kopplat till antennätet och en boxerbox vid varje tv funkar väl då? Eller?
Ja, detta fungerar. Eventuellt kan du behöva en förstärkare som isåfall monteras så nära antennen som möjligt.

>>Fungerar det att koppla in en parabol till antennuttagen (eller kanske till och med genom Cat6-kablarna)?
Ja, du kan mata parapolsignalen parallelt med "vanlig" TV, men du behöver ett filter som monteras på t.ex. vinden där kablarna skall grenas upp mot boxerantenn och parabol.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.