H
Stopp i toalettstolen på grund av att torky hushållspapper har spolats ner av misstag
Har försök med rensband men får inget napp.
Man kan hälla i 20-30 l vattten i toalettstolen innan det börjar välla upp vatten i golvbrunnen.
Vattnet sjunker undan relativt snabbt.

Har någen en lösning på hur man får proppen att försvinna?
Finns det något medel som löser papper?

Tacksam för snabb hjälp!
 
C
Då är det inte i toalettstolen utan längre bort i röret, alltså bortanför anslutningen till golvbrunnen. Du kanske måste mata in ditt rensband längre? Annars är det rensning med högtryck, antingen med en konsumenttvätt eller om du ringer på en spolbil.
 
Syrran har ett munstycke till sin högtryckstvätt som de använde senast igår. Fungerar enligt dem utmärkt samt att det blir mycket billigare än att kalla ut extern hjälp. Eftersom ni vet vad det är som har stoppat så är det ju värt att först försöka lösa det själva! Lycka till!
 
H
Hur kraftig högtryckstvätt behövs?
 
HEM2121 skrev:
Hur kraftig högtryckstvätt behövs?
Syrrans är en ganska ordinär sak, så där lagom för den som vill tvätta bilen, fasaden mm. Jag TROR snarare att det hänger på munstycket.
 
H
är det någon som har en idé om hur länge kan det tänkas att ta innan pappret upplöses, dvs torky papper.
har en toalett till som tur är :)
 
Jag har rensat vårt avlopp flera ggr men rensmynstycket/slang till min kärcher, det fungerar utmärkt. Det är en vanlig konsumentmodell tänkta att tvätta altan och bilen men, typ
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.