Hejsan!

Undrar varför det blir som på bilden, att pappen rest sig på taket? Det var ok i vintras då taket gjordes om, men nu över sommaren har det rest sig.

Undrar även om pölen som blir. Det lutar inte ända fram rännan. Det är även någon sorts grön tillväxt i pölen, som jag antar blir för att det ofta står vatten där. Är detta problematiskt? Dels tänker jag på att det står vatten och täthet, och dels att det blir tillväxt där?

Ser ingen fukt på insidan i garaget.
 
  • Takpapp som rest sig med vattenpöl och gröntillväxt på ett plant tak nära rännan.
P Pål Ekblom skrev:
Hejsan!

Undrar varför det blir som på bilden, att pappen rest sig på taket? Det var ok i vintras då taket gjordes om, men nu över sommaren har det rest sig.

Undrar även om pölen som blir. Det lutar inte ända fram rännan. Det är även någon sorts grön tillväxt i pölen, som jag antar blir för att det ofta står vatten där. Är detta problematiskt? Dels tänker jag på att det står vatten och täthet, och dels att det blir tillväxt där?

Ser ingen fukt på insidan i garaget.
Att det blir bubblor är rätt vanligt då det blir varmare och pappen ändrar storlek lite men det är rätt stora släpp du har...
Att det inte rinner ner är ju mer problematiskt och det kommer att "nöta ut" pappen speciellt om det börjar växa mossa.

Om det gjordes så nyligen borde du reklamera till firman som gjorde det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.