hej hej

har senaste tiden fått en unken lukt i pannrummet....nästan lite avloppsvattenlukt. Vart tror ni den doften kommer ifrån?

jag har en teori, vad tror ni om detta?

har för mig att lukten började när jag gick på och började elda "reservveden"..och den tror jag ev kan vara lite för fuktig. Tror ni att det kan frigöras lite unken doft om man eldar "sur" ved? Nån som har erfarenheter eller dylikt av detta?
 
Vattenlås/golvbrunn som torkat ut
 
Enig med 2an! Har själv samma "problem" då och då.
 
Tror också på vattenlås om det luktar avlopp. Torkar även i mina brunnar ibland.
 
Jag har märkt precis samma sak som TS ett par gånger, även i mitt fall när jag börjat elda "reservved". Har ingen golvbrunn i pannrummet.
 
vad menar ni man ska göra med sitt vattenlås/golvbrunn dådå? kan man hlla näer nå medel elelr dylikt eller?

TS = trådskaparen?:)
 
Om det nu tillexempel är vattenlåset i govbrunnen som är torrt så är det ju ganska enkelt att hälla i en skvätt vatten i golvbrunnen? Då kanske det tar ett halvår eller nåt till nästa gång det torkat igen.
Matolja i golvbrunnen är ett annat knep.
 
Davestha skrev:
hej hej

har senaste tiden fått en unken lukt i pannrummet....nästan lite avloppsvattenlukt. Vart tror ni den doften kommer ifrån?

jag har en teori, vad tror ni om detta?
Du kanske har glömt tandborstningen i all hast den sista veckan.. d^_^b:D

Nä skämt å sido så är det med all säkerhet något vattenlås som torkat ut.
 
hehe...ja just det...hade för mig att det var nån grej jag brukade göra varje morgon och kväll men senaste året eller så helt glömt av...tack för att du påminde mig!;)

Mm men då ska jag ta och hälla i lite vatten i brunnen och se om det kan vara det som gör lukten...tack för tipsen allihop!
 
Kan iof vara en renslucka nånstans oxå, Själv fick jag sån stank i huset ett tag efter vi flyttat hit vilket visade sej vara ett rensrör till avloppet som va under plåtlucka i pennrumsgolvet.. Som lock hade dom bara tryckt dit en tidning som inte höll så tätt efter den blivit blöt en sväng efter städning o spolning av golvet
 
förvarar du en del av reservveden i pannrummet... kan va det som känns också
 
tror nästan det var veden för har lassat in torr ved nu och lukten är i princip borta....tack för alla svar gott folk!:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.