Hade en besiktningsman på besök igår pga kommande försäljning

Några pannor hade glidit ner vid nock, och det var röta på läkten under
Enligt besiktningsmannen så var det torrt och fint på insidan, så inget läckage
Även på andra gaveln så var det litet mellanrum mellan översta pannor och nockpannor

Är det något som försäkringsbolaget kan ta, eller får man anlita takläggare tro?

Takbytet genomfördes av firma -05

Inget man gör själv om man vill att Anicimex försäkring skall gälla
 
  • Takpannor på hustak, möjlig skada och mossa, rekommendation om inspektion finns i text.
J JPL70 skrev:
Hade en besiktningsman på besök igår pga kommande försäljning

Några pannor hade glidit ner vid nock, och det var röta på läkten under
Enligt besiktningsmannen så var det torrt och fint på insidan, så inget läckage
Även på andra gaveln så var det litet mellanrum mellan översta pannor och nockpannor

Är det något som försäkringsbolaget kan ta, eller får man anlita takläggare tro?

Takbytet genomfördes av firma -05

Inget man gör själv om man vill att Anicimex försäkring skall gälla
Är det inte bara att själv att gå upp och lägga rätt dom?
 
  • Gilla
Joak och 3 till
  • Laddar…
J Jesper Karlsson3 skrev:
Är det inte bara att själv att gå upp och lägga rätt dom?
Jag skulle själv kunna byta ut läkten som behöver bytas, och lägga pannorna på plats
men tyvärr gäller inte trygghetsförsäkringen för mig som säljare då om nåt skulle hända
 
J JPL70 skrev:
Jag skulle själv kunna byta ut läkten som behöver bytas, och lägga pannorna på plats
men tyvärr gäller inte trygghetsförsäkringen för mig som säljare då om nåt skulle hända
Aha, uppfattade inte att du behövde byta läkten utan trodde bara att pannorna skulle läggas rätt. Tror det blir svårt med försäkringsbolaget, generellt ersätter dom inga skador som handlar om utifrån inträngande vatten.
 
J JPL70 skrev:
Jag skulle själv kunna byta ut läkten som behöver bytas, och lägga pannorna på plats
men tyvärr gäller inte trygghetsförsäkringen för mig som säljare då om nåt skulle hända
Och vad skulle hända om du plockar av pannor och sätter dit ny läkt, det tätt där då det är högt upp. Läkten är nog nästan under nockpannorna Läkten ligger på bärläkten och dom är säkert OK, så bara byta.
 
  • Gilla
JPL70
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.