Hej! Ska byta panel på baksidan. Då regel sticker ut under taket så har man lagt panelen omlott precis högst upp. Hade ni gjort samma sak igen ? Eller läktat hela väggen för att kunna köra hela längder. Problemet där är ju att man måste lista runt fönster osv. Även bonus fråga har skivor under plasten som är behandlade är det bra? De ser som nya ut
 
  • Svart yta med skruv, trälist, skador, isoleringsmaterial synligt i spricka på konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart trähusfasad med öppet fönster och reflexspegling. Vertikalt persienn inuti. Välvd takfot ovanför. Soliga förhållanden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trägolv och vägg utomhus, grå målarfärg, projektorfäste längst ner till vänster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Välkommen till forumet!

Varför ska du byta panelen?
 
Byta fönster och torr slagit sig i nederkant
 
Varför vill du byta treglasfönster och en panel som ser ny ut?
Vindskyddsskivorna du har bakom panelen är bitumenbehandlade träfiberskivor. Vanligt i hus i Finland och Norge. Ett bra mycket bättre material än den taffliga vindduken som tydligen är standard i Sverige.
 
F Finndjävel skrev:
Varför vill du byta treglasfönster och en panel som ser ny ut?
Vindskyddsskivorna du har bakom panelen är bitumenbehandlade träfiberskivor. Vanligt i hus i Finland och Norge. Ett bra mycket bättre material än den taffliga vindduken som tydligen är standard i Sverige.
Kul att höra ang skivorna. Det är tre andra fönster tvåglas på samma vägg och som jag skrev tidigare så är panel torrsprucken och slagen i botten
 
Henrik Zsigo Henrik Zsigo skrev:
Kul att höra ang skivorna. Det är tre andra fönster tvåglas på samma vägg och som jag skrev tidigare så är panel torrsprucken och slagen i botten
Vad tänker du byta till och vilken livslängd väntar du dig av ny panel och nya fönster?
 
Byter till samma panel och 3 glas Elitfönster. Men blir förvirrad nu för detta va inte vad jag frågade om utan om hur ni skulle gjort med den övre panelen ?!
 
Jag hade låtit den sitta kvar. (att byta panel och fönster är slöseri)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.