Jag skall byta panel till en trädgårdsdörr, den gamla är gjord av 15 mm panel men på Byggmax finns det bara hyvlat 15 mm (=svindyrt) så jag tänkte ta vanlig 22x95. Jag på väg att lasta in det i bilen då jag upptäckte att det blir förbaskat tungt så jag la tillbaks det.
Nån som vet om det överhuvudtaget går att köpa 15 mm ohyvlat nånstans? Googlat men hittar inget direkt...

Eller nån kanske har tips på nåt annat material?

Trägrind monterad mellan tegelvägg och häck med grusgång framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Brun träkällardörr med bågformad överkant och diagonala förstärkningsjärn mot en tegelvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
H HumanCondition skrev:
Kanske någon form av vägg- eller bastupanel kan funka, eller en profilerad/fräst skiva? Dessa verkar vara runt 12-14mm men furu/asp kanske inte är det bästa för en dörr utomhus oavsett hur bra man målat/oljat...
[länk]
Ursäkta sent svar.
Tror inte heller det är så bra med furu, lutar nog att det blir 22 mm. Det blir som sagt tungt men både stolparna och Z-ramen är ju i stålrör.
 
A aweste00 skrev:
Jag skall byta panel till en trädgårdsdörr, den gamla är gjord av 15 mm panel men på Byggmax finns det bara hyvlat 15 mm (=svindyrt) så jag tänkte ta vanlig 22x95. Jag på väg att lasta in det i bilen då jag upptäckte att det blir förbaskat tungt så jag la tillbaks det.
Nån som vet om det överhuvudtaget går att köpa 15 mm ohyvlat nånstans? Googlat men hittar inget direkt...

Eller nån kanske har tips på nåt annat material?

[bild] [bild]
Det finns ju tryckt staketbräda som dom kallar det. Tex denna som är 16 x 100 mm:
Staketbräda 16 x 100 mm - 210 cm (jemfix.se)

Kanske går att använda till din dörr?
 
  • Gilla
aweste00
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Det finns ju tryckt staketbräda som dom kallar det. Tex denna som är 16 x 100 mm:
Staketbräda 16 x 100 mm - 210 cm (jemfix.se)

Kanske går att använda till din dörr?
Se där ja! Super, kan nog funka! Och jem & fix har butik i Laholm, 2 mil från Halmstad!

Tusen tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.