Vi har ryggåstak på övervåningen och tänkte montera vit panel i taket. Frågan är vad det är för panel man bör använda? De bilder jag har sett så är de flesta paneler lite smalare vilket ser ganska bra ut.

Den får gärna vara vit så man slipper måla.
 
Det är ju en smaksak naturligtvis. Vi har också ryggåstak på övervåningen och jag har satt siljans springpanel. Spontad panel som ger 3mm glipa vid montering. Tror den är 120mm bred. untitled-1-2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • untitled-1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi köpte vit spårpanel från beijers, raw, men målade ändå på plats för att dölja spikar (där jag inte lyckats gömma dem i sponten) samt att det var mycket varierande kvalitet, spacklade av en sväng.
Sen målade på plats.

Då försvann alla skavanker och färgen blev jämn/homogen.
 
Vi har satt Södra Interiörs vitvaxade och finsågade panel i rum med ryggåstak, ingen fasning. De är "stående" monterade, dvs från nock och nedåt. Har artikelnr 8676.
Hade tänkt att ha dem liggande men fick tipset att sätta dem "stående" för att få större effekt av ryggåstaket, känslan blir att det känns högre än om du sätter dem liggande. Samma effekt som kläder, tapeter, etc, hur ränderna påverkar utseendet för ögat.
http://www.sodrainterior.com/sv/Panel1/Obehandlade/Obehandlade2/
 
AndersS skrev:
Vi har satt Södra Interiörs vitvaxade och finsågade panel i rum med ryggåstak, ingen fasning. De är "stående" monterade, dvs från nock och nedåt. Har artikelnr 8676.
Hade tänkt att ha dem liggande men fick tipset att sätta dem "stående" för att få större effekt av ryggåstaket, känslan blir att det känns högre än om du sätter dem liggande. Samma effekt som kläder, tapeter, etc, hur ränderna påverkar utseendet för ögat.
[länk]
Tack för tipsen än så länge.

Har du en bild på din stående panel att skicka mig?
 
kotten33 skrev:
Har du en bild på din stående panel att skicka mig?
Eller ännu bättre: Lägga upp bilderna här istället?
 
  • Gilla
kotten33
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.