Nu har min budget dragare gett upp och ska bli ersatt av en riktig maskin. Har tittat på 3 modeller som jag får hyfsade priser på:
Panasonic EY 6409
Bosch blå 12v
Bosch blå 12 VE2

Har någon erfarenhet från Panasonic?
 
Försök känna själv hur den ligger i handen. Tycker det verkar som om alla "proffsmaskiner" är bra maskinellt och att det framför allt handlar om vilken som är bäst just för dig.

Själv är jag liten och klen och därför valde jag Bosch 14,4v. Kände på en VE-2:a och den är säkert jättebra men jag skulle inte kunna ha nån.

Zephir
 
VE2 an är ju lite av en best, det lär ju bli för tungt i längden, samtidigt skulle jag vilja ha 13mm chuck
 
Har själv en Bosch blå 12a och är mycket nöjd.
Har även provat Panasonics skruvdragare och tycker de håller en hög klass.
Tror det är hugget som stucket vilken "proffsmaskin" man köper.
VE 2 an är en heavy duty maskin som jag inte tror att en "hobby" snickare har någon användning av.
 
drx skrev:
...
VE 2 an är en heavy duty maskin som jag inte tror att en "hobby" snickare har någon användning av.
Jo. När man tappar den från 2 meters höjd är den fortfarande hel. ;D
 
Jag har importerat en Panasonic EY6432FQKW från USA och är gruvligt nöjd. Den är stark, exakt och har bra balans.

Eldprovet har varit altanen som börjar bli klar och skruvdragaren har funkat över förväntan. Grova skruv går i snabbt, finliret blir bra eftersom den svarar exakt, smyger fint och stannar direkt när man släpper knappen.

Funderade på om en 15V apparat är för tung, men efter att gjort vind-/insynskyddet med 196 förborrningar/försänkningar/skruvningar kände jag såklart att jag arbetat. Men handleden satt kvar, till skillnad från erfarenheter med den lite mindre Robust-dragaren jag hade innan - måste vara balansen som gör det.

Snabbladderan fungerar fint, med en billig trafo från Kjell & Co.
 
Johan Gunverth skrev:
Jo. När man tappar den från 2 meters höjd är den fortfarande hel. ;D
Beror på vad eller vem man tappar den på ;D
 
Vad jag har upplevt så håller panasonics elverktyg hög klass och håller bra. Har använt deras skruvdragare och deras batteridrivna fogpistol och dom har alla fungerat väldigt bra.

Tycker att metabos skruvdragre med impulsfunktion är väldigt bra.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.