Köpte en sådan.
Men den lirar inte alls bra ihop med min brandvägg.
plus att de vill att all styrning ska gå via deras moln (dvs genom brandväggen och det fungerar inte) och inte direkt via det lokala wifi:t .
Resultat = aldrig praktiskt använt skiten.

Fast det är klart ... kör man utan brandvägg hemma och tycker att ev ryska hackers kan få leka med ens värmepump kan det ju vara en bra ide
 
Jag köpte den och den fungerade direkt så nu kan jag styra från mobilen.
Hur har du gjort med tempgivare i övriga huset? Har du en separat givare som mäter innetemp och som matar pumpen med denna info? Anledningen till att jag undrar är för att de blir för varmt när jag eldar i kaminen då pumpen inte ställer ner sig då
 
Samt två frågor till:
- Vad är nackdelen med att köra pumpen på tyst läge?
- Vad innebär det att man sätter pumpen på semesterläge? Och vad är skillnaden mellan eco-läge och semesterläge?
 
Vi kan skippa frågan ovan, jag fann en tempgivare till Panasonic.
Nu till min fundering.
På nedervåningen har vi golvvärme, på övervåning radiatorer. När vi tycker de är behagligt i huset så är de två rum som är längst bort på varmvattenslingan som fortfarande känns för kalla. Går det att göra något för att dessa två rum ska bli någon grad varmare utan att alla andra rum blir det med?
 
Se över förinställningen på radiatorerna i de kalla rummen. Om det saknas eller inte fungerar så byt till större/kraftigare radiatorer i de rummen.
 
Jag har dessa element helt öppna, dvs full drag men när jag luftar dem kommer en fin klar stråle men det är kallt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.