Ja, visst är de fantastiska!

Tyvärr kostar de därefter... Visst kan du be någon annan rita upp ett hus som är inspirerat av Ross, men det blir nog inte heller så billigt. Runda och assymetriska former är alltid dyrare, tyvärr.

Lycka till!
:)
 
Fråga honom! Han läser forumet och kan säkert komma fram med en bra lösning om Du verkligen är intresserad. ;)
 
Själv är jag inte speciellt imponerad.
Svårmöblerade hus med den ständiga runda väggen, så "personliga" att de knappt går att sälja.
Undantag finns säkert, men jag har sett flera riktiga hyllvärmare på hemnet.
Dessutom måste det vara något fel på killens taxameter. Han måste fått den från en italiensk taxi innan euroövergången .
 
De runda väggarna verkar vara något företagets kunder vill ha. Jag kan tänka mig att kunden har en hel del att säga till om och att det inte är fråga om "typhus" i det här fallet.

Jag kan bara hålla med det någon skrev tidigare med att säga "smakar det så kostar det".
 
Vi har byggt just som du beskriver. Arkitekten kostade oss ca 15'. Husfirman som vi valde arbetar som många andra, de kan anpassa sina storblock precis som ritningen ser ut.

Om det blir dyrare eller inte vet jag inte eftersom vi inte utgår från ett typhus.
 
Det måste inte alls kosta mer med "arkitektritat", men det beror ju också på vad du jämför med. Det beror ju på hur du utformar ditt "arkitektritade" hus. Självklart är det billigare att köpa ett kataloghus från en husleverantörs "billiga serie".

Du får betala arkitektens arbete, vare sig du väljer att gå vidare med hans ritning eller ej. Det behöver du ju inte göra med kataloghus, vare sig de är helt omritade efter dina önskemål eller ej. Sedan finns det vissa husleverantörer, exempelvis Trivselhus och Götenehus, som kan rita upp ett hus anpassat till just dig utan att det kostar extra. Dessutom har de en massa ritningar förutom de man ser i katalogerna. Jämför man dessa husleverantörer finns det nog ingen prisskillnad i slutändan.

P.S Anledningen till att jag sätter citationstecken på "arkitektritat", är därför att det är egentligen ett lite missvisande uttryck, då alla hus är arkitektritade ;)
Skillnaden på ett s.k arkitektritat hus och ett kataloghus är att huset är ritat för just din tomt och dina önskemål.

 
Om det var menat som en pik från lbg eller inte vet jag inte men jag klargör ändå. ;)

Vi har tillsammans ritat huset med arkitekterna med våra idéer, våra mått, våra lösningar ett hus för bara oss, ett hus som det kanske bara kommer att finnas ett av.
 
Robert_Maria skrev:
Om det var menat som en pik från lbg eller inte vet jag inte men jag klargör ändå. ;)

Vi har tillsammans ritat huset med arkitekterna med våra idéer, våra mått, våra lösningar ett hus för bara oss, ett hus som det kanske bara kommer att finnas ett av.
Nej, men det var absolut ingen pik mot dig!!

Jag ville bara påpeka att de flesta säger "arkitektritat" endast när de menar så som ni byggt, medan faktiskt alla hus ju är arkitektritade. Skillnaden är alltså, precis som jag skrev, att med en egen arkitekt får man ett hus som utgår helt från tomt och egna önskemål.

:)
 
lgb

Jag hoppades inte det men man kan inte så noga veta. Lika bra att förtydliga, tycker du inte?
 
Robert_Maria skrev:
lgb

Jag hoppades inte det men man kan inte så noga veta. Lika bra att förtydliga, tycker du inte?
Visst, självklart!  :)

En parentes, men om du ser efter så skrev vi våra inlägg samtidigt, jag hade inte ens läst ditt inlägg, för jag var upptagen med mitt eget!  :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.