Hej,

Jag är på jakt efter en hög postlåda där tex bokpaket går att lägga ner men är svåra att stjäla. Nu lägger buden dem utanför dörren och då får de fötter....
Det finns galet många märken och prisklasser. Jag har tänkt mig en i spannet 2-4 000 kr med låst lucka fram.

Det finns modeller där brevbäraren lyfter på locket och andra med öppning fram, tex Berglund MP3500 vs MP4000. Vad rekommenderar ni?
Spelar det roll om taket är plant eller ska det luta med tanke på regn och snö?
Är Allux ett bra märke? Och Habo? Eller är det Berglund och MEFA som gäller?

//Näthandlaren
 
Är också på jakt efter paketpostlåda,
tittar just nu på flexbox.se och Berglunds samt Habo 9443.

Flexbox finns i flera modeller och färger, jag vill helst ha vit, Habo finns i vit Berglunds i svart.

Jag har samma fundering ang öppningarna.

Flexbox har både inåtgående för brev och tidningar och öppningsbar utåtgående för paket

Habo utåtgående och Berglunds 3550 öppnar man överdelen.

Är det någon som har erfarenheter av dessa brevlådor?

Habo 9443

Flexbox.se paketpostlådor med skylt

Berglund mp3550 har största paketstorleken
 
Redigerat:
  • Gilla
Linda_Sthlm
  • Laddar…
Jag har en berglunds 3500 och är nöjd med den! Alla paket som posten kör ut får plats, och de hålls torra och fina.. Ser fortfarande ut som ny efter några år... Kan bero på att jag vaxade hela lådan med bil-vax enligt instruktionerna innan jag monterade den...
 
  • Gilla
Linda_Sthlm och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag har en berglunds 3500 och är nöjd med den! Alla paket som posten kör ut får plats, och de hålls torra och fina.. Ser fortfarande ut som ny efter några år... Kan bero på att jag vaxade hela lådan med bil-vax enligt instruktionerna innan jag monterade den...
Tack låter bra.

Är den lätt att öppna, man "skär " sig inte?

Det låter som min farhåga att post lämnas till hälften och drar in fukt resp att locket inte stängs inte är ett problem hos dig.

Hur har du installerat den?
Du råkar inte ha använt Berglunds markfäste som man sätter en sten i?

Smart att vaxa.
 
J JanneSjo skrev:
Tack låter bra.

Är den lätt att öppna, man "skär " sig inte?

Det låter som min farhåga att post lämnas till hälften och drar in fukt resp att locket inte stängs inte är ett problem hos dig.

Hur har du installerat den?
Du råkar inte ha använt Berglunds markfäste som man sätter en sten i?

Smart att vaxa.
Locket går inte att ställa upp, det är ihopkopplat med plåten som skyddar paket/brev från att man tar dem uppifrån, så det trycks ner av vikten av plåten och paketen...

Jag har inte märkt några vassa kanter, tillverkningskvaliteten är hög...

Jag gjöt bara fast rostfria gängstänger i en betongklump, gjuten rakt ner i ett grävt hål...
 
  • Gilla
JanneSjo
  • Laddar…
På kontinenten har det kommit boxar med kodlås. Budfirmorna har sedan koden till din brevlåda och kan öppna den vid leverans. Kolla tyska Amazon.de . Beroende på var du bor, men här fungerar bara lådor gjorda i aluzink, Berglunds plåtlådor rostar lätt tyvärr.
 
  • Gilla
JanneSjo
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
På kontinenten har det kommit boxar med kodlås. Budfirmorna har sedan koden till din brevlåda och kan öppna den vid leverans. Kolla tyska Amazon.de . Beroende på var du bor, men här fungerar bara lådor gjorda i aluzink, Berglunds plåtlådor rostar lätt tyvärr.
Har du någon aluzink paketbrevlåda du tänker på.

Har sett att man kan köpa till kodlås som fungerar med de flesta brevlådor, man kan ange tillfälliga koder också, funderar på det, men det verkar inte säljas längre eller

denna
från inside de box, knacka på dörren 3ggr m mobilen i fickan så öppnas dörren.
Nyckeln fungerar fortfarande, fungerar till många brevlådor m lås.
Kräver dock att postlev har app så räknar inte att det kommer fungera
 
Verkar som aluzink i större lådor är ovanligare. Här finns en som det står att den är rostfritt stål, är det verkligen lite krom i denna så bör den ju hålla iallfall några år. Men det finns ju hur många som helst.
Freestående, grå, låsbar brevlåda i rostfritt stål med fack för paket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


https://www.amazon.de/-/en/ML-Design-Stainless-Powder-Coated-Freestanding-Shipments/dp/B09SHMMLNR/ref=sr_1_8?crid=13XA0KXRYVMRV&keywords=briefkasten+edelstahl+mit+paketfach&qid=1665402081&qu=eyJxc2MiOiI0LjEyIiwicXNhIjoiMS45MiIsInFzcCI6IjAuMDAifQ==&sprefix=briefkasten+edelstahl+paketfach,aps,211&sr=8-8&th=1

Men m2500 berglunds verkar vara gjorda av aluzink, gillar man utseendet så.
https://www.bauhaus.se/postlada-ber...4z7QVB7y8qzOyJrHSNrDOUNU4h6n-vhIaAoDiEALw_wcB
 
  • Gilla
JanneSjo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.