D09
Hej

Skickade min surfplatta på lagning innan jul.

Fick en retursedel av inköpsföretaget.

Lämnade in paketet via postens ombud ( Ica )

När jag var på siba så meddelar dom att dom inte fått paketet.

Kollar via postens hemsida och kan inte se att paketet blivit registrerat.

Är det Ica jag ska gå på, eller posten, eller siba..

Kan inte minnas att jag fick något inlämningskvitto :/
 
Fick du inget inlämningskvitto så är du motparten. Kan du inte bevisa att du lämnat in det så är du körd. Det enda du kan fråga är om dom sett nåt som ligger kvar.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Och om jag hittar ev mottagningskvitto?
 
Då är det posten som har ansvaret med det ä nog siba som har skickat paketet, du har bara lämnat in det så jag skulle tippa på siba.
 
Du ska hur somhelst reklamera till posten.
 
D09
sunqan skrev:
Du ska hur somhelst reklamera till posten.
Det är gjort :)
 
D09
huggan skrev:
Då är det posten som har ansvaret med det ä nog siba som har skickat paketet, du har bara lämnat in det så jag skulle tippa på siba.
Stämmer att det står från siba, till siba på retursedeln
 
Bara som en parentes: postens ombud har inte uppdraget att återrapportera saker som att någon uppenbarligen försökt ta reda på vad som finns i ett paket alternativt tömma det genom att bryta sönder kartongen på väl valda ställen. Har en försändelse försvunnit är posten oändligt mycket mer intresserade av att ta reda på vad som hänt, än vad snabbköpskassören är :)
 
sunqan skrev:
Du ska hur somhelst reklamera till posten.
Kan man reklamera åt andra som skickar paket?
 
D09
huggan skrev:
Kan man reklamera åt andra som skickar paket?
Siba uppmanade mig att reklamera till posten.

Tänkte inte då på att siba stods som avsändare.

Hoppas på att jag hittar kvittot :(

Lite irriterande när man tog sig tid och gjorde plattan i toppskick och packa in den rejält..

Skulle skickat den i en soppåse istället ;)
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Har paketet inte blivit registrerat så ligger det troligen kvar på ICA, eller så har någon snott det. Jag hade gått till ICA och tjatat på dem några dagar för att de ska leta efter paketet. Om du minns när du lämnade in paketet så kanske ICA kan skriva ut ett nytt kvitto till dig, och isåfall kan ICA reklamera till posten. SIBA kaske har något referensnummer som gör det enklare för ICA att skriva ut rätt kvitto.
 
var det en förbeställd returfrakt från Siba eller är det du som har bokat ordnat transporten.

Kommer du ihåg vilken av Postens frakter som du skickade iväg det med
 
Har du tur borde SIBA ha koll på kolli numret som de skickade till dig. Antagligen kör de Packsoft och i det systemet borde det finnas historik.
 
D09
pelpet skrev:
Har paketet inte blivit registrerat så ligger det troligen kvar på ICA, eller så har någon snott det. Jag hade gått till ICA och tjatat på dem några dagar för att de ska leta efter paketet. Om du minns när du lämnade in paketet så kanske ICA kan skriva ut ett nytt kvitto till dig, och isåfall kan ICA reklamera till posten. SIBA kaske har något referensnummer som gör det enklare för ICA att skriva ut rätt kvitto.
Har ganska bra koll på vilken dag det är :)

Ska kolla upp det :)
 
D09
Skalman65 skrev:
var det en förbeställd returfrakt från Siba eller är det du som har bokat ordnat transporten.

Kommer du ihåg vilken av Postens frakter som du skickade iväg det med
En förbeställd fraktsedel av siba som jag fick på mail och skrev ut, klistra på paketet och lämnade in hos postombudet.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.