Är det bara jag som vill ha lite vitare sken på lampor? Jag har försökt hitta en päronlampa elr liten klotlampa med 4000k och ungefär 130 lumen men hittar ingen,är det någon som har lyckats hitta sådana eller är det bara gilla läget o köpa "gula" lampor?
 
4000K är ju idealt, jag förstår inte varför man envisas att standardisera 2700K som mer ser ut som stearinljus.

Tittar man utanför sveriges gränser så kan man hitta många varianter av lampor för både E14 och E27 med 4000K, men jag har märkt att många har en tendens att flimra.
 
e02jr e02jr skrev:
Ja, det är bara du, du har fel ;):p

Finns inte många, men några gick att hitta:
[länk]
[länk]
Nä du,har bara haft fel en gång o det var 1998 Tack, ska testa dom där så får jag förhoppningsvis trevligare ljus än alla andra
 
  • Gilla
e02jr
  • Laddar…
udihow udihow skrev:
4000K är ju idealt, jag förstår inte varför man envisas att standardisera 2700K som mer ser ut som stearinljus.

Tittar man utanför sveriges gränser så kan man hitta många varianter av lampor för både E14 och E27 med 4000K, men jag har märkt att många har en tendens att flimra.
Trevligt att någon mer har samma smak som jag Förstår inte varför det finns fler att välja på!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.