Hej

Har (av någon outgrundlig anledning) bestämt mig för att sätta 180 kvm smågatsten på vår uppfart. Jag har själv lagt en del betongsten tidigare och har inget emot det tunga arbetet och har dessutom god tid på mig att få det gjort.

Så till min fråga. Smågatsten ska ansluta till en del fasta punkter, dels gatan men också andra delar av trädgården och jag undrar därför om någon med erfarenhet vet hur mycket stenen, som är satt i stenflis 2-4, sjunker vid paddning?

Tack på förhand!

Grusplan under förberedelse för att lägga smågatsten med verktyg och material staplade vid sidan, skottkärra och sandhög synliga i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En stor hög med smågatsten som ska användas för att lägga stenläggning på en uppfart. I bakgrunden syns en grusväg, grönska och en mur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
trenchcoat
  • Laddar…
När vi byggt gator på jobbet så har vi haft cirka en centimeters paddmån, med 500kg padda. Så beroende på storlek på padda du tänkt köra med samt hur underlaget ser ut så får du justera hur högt du sätter stenen.

Med det sagt så skulle jag säga att det är bättre att sätta liite för högt än för lågt då man alltid kan trycka ner dom lite till men att höja en yta som blivit för låg är inte kul.
 
  • Gilla
T.Gustafsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.