Packningen under handfatet i gästtoalett har gått och jag ska byta den. Dock ser jag inte hur lodräta rören ska fästas, den har inga gängor?
 
  • Avloppsrör under handfat på gästtoalett utan gängor, med närbild på vit plastpackning och rörfästen kopplade till kompressionsfittings.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Lodrätt avloppsrör under handfat med trasig packning, inget synligt gängsystem för att fästa rören ihop.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det brukar ju sitta en kragning på rör med en lekande mutter men du verkar ha något hemmapul. Så frågan är hur det suttit förut å hur har det varit tätt. Kanske lättast att skaffa sådan rör som är inritad på bilden å skarva ihop det med det rör du redan har
 
  • Vit rördel med krage och lekande mutter markerad med blå penna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
O
Du behöver ett nytt anslutningsrör. Eller ett helt nytt vattenlås. Kostar inte många kronor finns överallt
 
V Vector skrev:
Det brukar ju sitta en kragning på rör med en lekande mutter men du verkar ha något hemmapul. Så frågan är hur det suttit förut å hur har det varit tätt. Kanske lättast att skaffa sådan rör som är inritad på bilden å skarva ihop det med det rör du redan har
Det fanns en kragning på rören, så jag la packningen kring rören och skruvade fast kragningen. Det läcker inte och det håller sig fast men jag är inte säkert att det är helt rätt.
 
Visa en bild på hur du fått ihop det där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.