Hej. Syster min har fått stock i avloppet ett par gånger. Hade inte tid att hjälpa henne själv så bad henne ringa en firma för filmning och spolning.
Killen som utförde detta måste vart nybörjare då han på filmen såg nåt som han sa var en elkabel och han vågade inte röra med kameran där.
Lämnade sen min syster utan nån vidare hjälp på traven då han aldrig vart med om det och han tyckte dom skulle bila upp hallgolvet och göra om avloppet i grova lag.

Fick sen bilden skickad av min syster och såg direkt att det var packningen som var fel och har säkert vart så sen det byggdes. Men har nån av er nån teori om hur man får väck den? Rotskärare?
Reline en bit så packningen inte är i vägen?
Tips mottages tacksamt
 
  • Inspektionsbild från avloppsrör som visar felaktig packning misstagen för elkabel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J JakeoMalin skrev:
Hej. Syster min har fått stock i avloppet ett par gånger. Hade inte tid att hjälpa henne själv så bad henne ringa en firma för filmning och spolning.
Killen som utförde detta måste vart nybörjare då han på filmen såg nåt som han sa var en elkabel och han vågade inte röra med kameran där.
Lämnade sen min syster utan nån vidare hjälp på traven då han aldrig vart med om det och han tyckte dom skulle bila upp hallgolvet och göra om avloppet i grova lag.

Fick sen bilden skickad av min syster och såg direkt att det var packningen som var fel och har säkert vart så sen det byggdes. Men har nån av er nån teori om hur man får väck den? Rotskärare?
Reline en bit så packningen inte är i vägen?
Tips mottages tacksamt
Går det att få in en krok på en viska och på så sätt dra bort den eller skära av den? Jag tror inte stoppet beror på den packningen, stoppet sitter troligen längre nedströms.

Plaströr kan man inte rotskära, de är för mjuka för det och slits upp.

Jag hade låtit packningen vara och sett till att filmfirman kommer dit igen och slutför jobbet utan kostnad.
 
  • Gilla
JakeoMalin
  • Laddar…
N NoOne2k skrev:
Går det att få in en krok på en viska och på så sätt dra bort den eller skära av den? Jag tror inte stoppet beror på den packningen, stoppet sitter troligen längre nedströms.

Plaströr kan man inte rotskära, de är för mjuka för det och slits upp.

Jag hade låtit packningen vara och sett till att filmfirman kommer dit igen och slutför jobbet utan kostnad.
Tydligen var det där det enda stället med konstigheter men av nån sjuk anledning fick dom inte ens en usbsticka med filmen som sig bör utan hon fotade av skärmen så det här är enda jag sett av filmen. Vet inte riktigt hur långt in det är i meter från närmsta ställe att få ner något.
 
Tittar man på bilden ser man att det under en längre tid har stått vatten i avloppsröret, men det är under nivån där man ser packningen.
 
N NoOne2k skrev:
Tittar man på bilden ser man att det under en längre tid har stått vatten i avloppsröret, men det är under nivån där man ser packningen.
Tänker mig att det kanske byggts ett stock där oturligt nog trots att det är ovansidan av röret och att det dömt upp men ändå runnit förbi tillslut och därmed den vattenlinjen.
 
Har med samma problem men min hänger över mitten av röret.
Återkom gärna om hur du fick bukt med problemet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.