Jag har förstått att man kan sätta uttag för kyl och frys antingen 2200 mm över golvet ovanför kyl och frys eller bakom den. Är det bättre att sätta uttag bakom eller ovanför vid nyinstallationer utan överskåp? Det blir ju snyggare om man inte ser uttaget men samtidigt jobbigare om man behöver flytta på kyl och frys för att komma åt uttaget.
 
U
De ska väll inte vara något problem att sätta dem bakom, sladden brukar vara tillräckligt lång för att nå när kylen står en bit från väggen.

Däremot kan det vara bra att kunna bryta strömmen om nått händer.
Sitter de på en egen grupp? Jag satte kontakten bakom men har två egna grupper (PSA) till kyl och frys.

Satte de med PSA för att jag inte ville att de skulle stanna om jordfelsbrytarna som går på resten av huset skulle lösa ut.
 
U Utsliten och utdömd skrev:
De ska väll inte vara något problem att sätta dem bakom, sladden brukar vara tillräckligt lång för att nå när kylen står en bit från väggen.

Däremot kan det vara bra att kunna bryta strömmen om nått händer.
Sitter de på en egen grupp? Jag satte kontakten bakom men har två egna grupper (PSA) till kyl och frys.

Satte de med PSA för att jag inte ville att de skulle stanna om jordfelsbrytarna som går på resten av huset skulle lösa ut.
De har en egen grupp
 
Ofta finns det inte plats bakom kylar utom långt ner (där kompressor mm sitter) så då får man välja på att hitta utrymmet där, eller om man sätter det just över.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.