Vi har under ett par år haft Intex grå ultrraframe med saltvattensystem (såldes ihop med poolen och rekomenderades av säljaren). Tyvärr hade benen rostat redan efter första säsongen och tredje säsongen började benen gå av då det var helt uppätna av rost. Pool-linern är i superfint skick men ställningen fick åka till tippen då det var mer rost än stål i den... Ny ställning är dyrare än en ny pool... Vi vill gärna ersätta poolen men det känns vansinne att köpa en i samma konstruktion igen.
Storlek kring 4,5 m i diameter och runt en meter hög. Har ni tips på någon pool som klarar saltvattensystem? Vill gärna hålla oss under 15000 kr.
 
  • Rund grå uppställningsbar pool med barn som badar, stege på sidan och badleksaker runtomkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi har exakt samma pool och kör med saltvatten. Vi har inte haft några problem alls. Vi är nu inne på 4 säsongen och inga rostangrepp. Låter konstigt att det skiljer så.
 
Har inga specifika modeller att tipsa om. Trodde att Intex gjorde sina stommar i glasfiber. Iaf så finns det liknande poolar där stommen är gjord i glasfiber dom borde vara bättre lämpade för saltvatten.

Provade saltvatten ett år i våran liknande bestwaypool och den fick också rostangrepp så sedan slutade vi med det. Tänkte att det kanske skulle klara sig när det inte var i kontakt med vattnet hela tiden men det gjorde det inte.

När jag sett på bekantas pooler så har jag tyckt att Intex kvalité verkat bättre än bestway.
 
  • Gilla
Anniwa
  • Laddar…
ama3282 ama3282 skrev:
Vi har exakt samma pool och kör med saltvatten. Vi har inte haft några problem alls. Vi är nu inne på 4 säsongen och inga rostangrepp. Låter konstigt att det skiljer så.
Så här såg de värsta av benen ut efter förra säsongen. Många av benen såg hyfsat ok ut på utsidan men invändigt var de i samma skick som det här benet typ... Poolen köptes sommaren 2018.
Rostigt metallben till en pool med synligt hål och skador, med trädgårdsmiljö i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
N Niq skrev:
Har inga specifika modeller att tipsa om. Trodde att Intex gjorde sina stommar i glasfiber. Iaf så finns det liknande poolar där stommen är gjord i glasfiber dom borde vara bättre lämpade för saltvatten.

Provade saltvatten ett år i våran liknande bestwaypool och den fick också rostangrepp så sedan slutade vi med det. Tänkte att det kanske skulle klara sig när det inte var i kontakt med vattnet hela tiden men det gjorde det inte.

När jag sett på bekantas pooler så har jag tyckt att Intex kvalité verkat bättre än bestway.
Glasfiber hade helt klart varit att föredra...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.