Skulle kapa en IKEA Pax garderob på djupet, höftar stressigt till med en djupinställning och kör mot offerregeln.

Detta blev resultatet, kapat perfekt hela vägen (2meter) rakt genom folie/spån/folie, men utan att göra en rispa på regeln :O

Helt förbluffad! Någon som har en aning om vad det kan tänkas vara för marginaler på en sänksåg? Makita/Festool/liknande?
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1346088135.682532.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • ImageUploadedByByggahus.se1346088163.178740.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kattvovven skrev:
...Någon som har en aning om vad det kan tänkas vara för marginaler på en sänksåg? Makita/Festool/liknande?
Grattis, en härlig känsla!

Otroligt repetitiv. Jag kan inte marginalen, men gång efter annan skapar jag supertunna "hyvelspån" på någon meters längd. Ibland så tunna att fiberna bildar spån och däremellan finns luft. Dett är en ren slump och kommer av att innan jag fick hyvel vande jag mig vid att såga succesivt ned till bred. Det vill säga såga en sida rak, vända och såga den andra sidan rak. På den andra sidan sista gången har jag då ofta en rak sida som start, och om jag är någorlunda nära slutbredden jag vill ha, så blir det nästan ingenting kvar.

Lyckas aldrig imponera på frugan trots att jag ofta visat upp dessa biprodukter. Istället hör jag henne beskriva min "tillverkning av supertunn faner" som en underlig hobby. :)

--- Mats ---
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.