Hej vet ej om jag hamnat rätt.
Men när vi köpte fastigheten så besiktade de såklart.
På gästtoan blev anm " otät rörgenomföring. Luktrisk finns"

Har nu börjar lukta.

Röret går ner såhär i golvet. Ser ingen anslutning. Men de kanske de inte ska va?

Kan man täta med något silikon tillfälligt? Är föräldraledig så renovering föreligger när jag börjar jobba 100% igen.

Jag är helt novis . Så förklara gärna som ni skulle gjort för en 3åring...
 
  • Vit avloppsrör genomföring i golv utan synlig tätning, röda kakelplattor, luktproblem indikeras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite svårt att se vad det är för rör som sticker ned i avloppet. Men numera använderr man en gumminippel för den tätningen. Attså en gummring med ytterdiameter som passar i det rostiga avloppsröret, och innerdiameter som passar till det vita (plast??) röret.

Förr använder "avloppskitt". Som jag tror är mer lämpligt när röret är så rostigt. Inte säkert att det håller standard diameter i sitt nuvarnade tillstånd.

Köp ex: https://www.bauhaus.se/tatningsmass...dtkv0NtW-d4KhAMlkwfJOIQfflZJWJ8xoCo3UQAvD_BwE

Finns även på ex. Jula.
 
  • Gilla
ullet
  • Laddar…
ullet
Jag har haft bort röret från handfatet när jag kolla hur de ser ut.

Röret från handfatet är lixom löst i golvet :) kanske något som rostat sönder? Eller hur brukar de se ut? Kan ta bättre kort
 
Att dte är löst betydr bara att tätningen saknas. Men om du senare renoverar så se till att byta ut det rostiga röret. Om det inte redan läcker så är det nog snart dags för läckage.
 
H hempularen skrev:
Att dte är löst betydr bara att tätningen saknas. Men om du senare renoverar så se till att byta ut det rostiga röret. Om det inte redan läcker så är det nog snart dags för läckage.
Okej tack för hjälpen ! Ska köpa något gumgum tillfälligt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.