Håller på att bygga upp en duschvägg i glasbetong med hjälp av plastlister. Ska ju vara så enkelt enligt alla byggvaruhusen och kakelbutikerna! Vi har varit noggranna för att få det hela rakt, jämt och snyggt. Det blir det, men ack så vingligt! Väggen är 5 block á 18 cm bred och planeras bli 10 block hög. Såhär halvvägs genom arbetet känns det som att väggen blir alldeles för ostadig och instabil!! Blocken som fästs mot befintlig vägg står stadigt, men ju längre ut man kommer desto ostadigare känns det. Vad ska man göra? Avbryta hela projektet och riva? Armera fast glasbetongväggen i den befintliga väggen på något sätt, och därmed också göra hål i tätskikten? Fästa en stolpe längst ut på duschväggen, upp mot taket på något sätt? Några andra kloka råd eller förslag?
 
Hur länge har limmet torkat?
Jag limmade ihop glasblock och plast lister i min dusch och den var litre vinglig
i början också, jag limmade 5 block "på höjden innan jag fortsatte med nästa 5 dagen.

Det tar ett tag innan limmet härdar helt men nu är den sten stabil.
 
Kom på att jag hade en bild på när jag lät det första 5 blocken torka
innan jag fortsatte dagen efter med nästa 5.
 
  • glasblock.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Okej, låter ju som att det kan finnas hopp! Jag har limmat ca 1-2 varv per dag, sista 2 varven gjorde jag igår och allt som allt har jag inte hållit på mer än 5 dygn. Kanske ska ge det mer tid att härda då alltså! Tack för info. Jag känner mig inte helt trygg ännu men ska vänta och se!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.