Funkar Osmo hårdvaxolja med halkskydd bra på trätrappa så det inte blir risk att halka i trappan? Någon som har provat?
 
Jag gjorde nyligen ny steg till en trappa i svart valchromat och dem blev snorhala. Efter lite forskande och experimenterande blev det två lager hårdvaxolja utan utan mellanslipning. Slipning med 180papper tror jag och sist rollade jag ett lager osmo 3089.
 
Jag köpte en burk Osmo hårdvaxolja med inbyggt halskydd. Får se hur det fungerar. Har inte fått trappstegen ännu.

hardvaxolja-osmo-halkskydd-r9.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hur blev det med hårdvaxoljan med halkskydd?
 
Det blev bra. Inget halt alls 👍
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mnsk och 1 till
  • Laddar…
Låter intressant! Vanlig osmo hårdvaxolja på furugolv blir vansinnigt halt tycker jag. Skulle du kunna tänka dig att använda oljan med halkskydd även på vanliga golv?
 
Har inte funderat på det. Men det skulle nog gå bra. Men den är nog mattare än hårdvaxolja utan halskydd. Finns två olika matthet att välja på har jag för mig.
 
Har du renoverat trappan med färdiga renoveringssteg som är grundoljade eller har du gjort egna steg? Var och pratade med dem i färgaffären idag och de rekommenderade att man skulle vänta ett halvår innan man behandlade dessa grundoljade steg med Osmos Hårdvaxolja med halkskydd. Jag vill gärna ha halkskydd från dag ett men är inne på att köpa renoveringssteg och de flesta jag har sett är grundoljade.
 
B
iSnobben iSnobben skrev:
Har du renoverat trappan med färdiga renoveringssteg som är grundoljade eller har du gjort egna steg? Var och pratade med dem i färgaffären idag och de rekommenderade att man skulle vänta ett halvår innan man behandlade dessa grundoljade steg med Osmos Hårdvaxolja med halkskydd. Jag vill gärna ha halkskydd från dag ett men är inne på att köpa renoveringssteg och de flesta jag har sett är grundoljade.
Hej, ett tag sedan detta togs upp, men jag undrar varför man ska vänta ett halvår med att olja in trappan? Eller var det just slutbehandlingen med oljan som har halkskydd man ska vänta med?

Mvh Carl
 
K Klicka skrev:
Det blev bra. Inget halt alls 👍
[bild]
Hej
Jag tyckte om färgen på din trapprenovering .
Vilken färg har du använt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.