M
Precis oljat in mina golv med Osmo dekorvax transparent vit. Tycker oljan är väldigt oförlåtande. Varför rekommenderas den över vitlack egentligen? Jag har lagt på ett lager med Osmo polermaskin och det ser flammigt och randigt ut. Blir det bättre när det torkat? Blir det jämnare om jag lägger 2 lager? Eller kan man punktbehandla där oljan fastnat mindre? Eller kommer den ha ännu svårare att fastna andra gången på de ställen som den första gången fastnade mindre på? Blir flammigheten värre när man lagt på den klara hårdvaxoljan? ( Jag slipade inte golvet själv, tog in hantverkare som slipade.)
 
  • Trägolv med synlig ojämnhet efter applicering av transparent vit dekorvax, ser flammigt ut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
marcusL79
  • Laddar…
Följer!
Vi har precis lagt på dekorvax på vårt golv och det blev också flammigt och randigt som ditt på bilden. Funderar nu på hur vi ska gå vidare, om vi ska lägga ett lager till eller köra hårdvaxoljan nu?
Hu blev det för dig ts?
 
M
Blev det flammigt för att ni lagt det ojämnt eller var det dåligt slipat? För mig blev det sämre på de dåligt slipade ställena med ett extra lager, för skillnaden blev större, men jämnare över lag, och såklart vitare. Vill ni ha ett vitt golv så kör ett lager till, om det är bra slipat. Om ni bara ville ha en obehandlad ljus träkänsla och det är dåligt slipat så skulle jag köra hårdvaxet direkt.
 
M
Glömde säga att jag punktslipade med min excenterslip innan jag la på ett andra lager. Jag är inte helt nöjd så om ni har möjligheten att be nån slipa om så kanske det är bäst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.