Känner att jag måste dela med mig då man dyker på oseriösa företag inom byggbranchen.
Skånes Isoler & Takteknik är en firma som jag inte rekomenderar. Kort redogörelse från min sida av historien.
Dom skulle lägga ett fiberbetong "eternit" tak till oss där vi kom övverens om att dom skulle arbeta upp till 250 timmar, läggning + rättelser av underarbetet om de behövdes. Timmarrapporterades in eftersom och vid ett tillfälle hade vi kollat timmarna mot verkliga timmar och som vi trodde så stämmde detta inte. Efter diskutioner så sa dom att dom skrivit fel och ändrade antalet timmar. Vi har fortsatte hålla koll på timmarna och skrev ner. vid vecka 3 i år så kom ingen rapport men eftersom vi hade koll på timmarna så visste vi att det var cirka 30-35 timamr kvar innan taket på 250 timmar. V.4 då vi var bortresta fick vi en redogörelse på totala tiden på 307, dvs 57 timmar över budget, samt att det uppdagades av andra hantverkare att dom inte varit där på Fredagen vecka. 4. När vi då började konfrontera detta så blev allt katastrof och dom komm på måndagen och lämnade en faktura på hela beloppet och att den skulle vara betald innan kvällen.. Någon dag senare skickade dom ränte + påminnelse avgifter osv. Vi har dock betalt allt jobb + dom timmarna dom inte jobbat utom räntan och påminnelseavgifterna.
Så mitt råd är att vända sig till någon annan firma om ni behöver likande jobb utförda :mad:


Jonas
 
S
Villa Tak Syd AB fd Saxtorps Plåt skulle inte jag rekommendera. De verkar inte ha riktigt kompetensen att göra ett tätt tak, dock inte upplevt dem som lurendrejare. Men ett tätt tak runt kupor är dock viktigt nog, så välj någon annan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.