Har inte alla trähussäljare ett ansvar och samvete. Inte den vi hade iallafall. Vi stod och valde mellan ett björklidenhus och vårgårdahus. Det vi valde vart ett björklidenhus. vår säljare sålde båda husen.
vilket jag tycker är ett konstigt upplägg. vi ställde en massa kontroll frågor och fick bara massa lugnande besked. vilket i efterhand inte stämde. Han kom till byggstarts mötet utan handlingar han skulle ha med sig. skickade inte in dom i tid som han lovat på mötet. När vi frågade om tillverknings flytten till åtvidabergshus var det bara en fördel. Inget ont om åtvidabergshus dom vart säkert lika blåsta som vi. När vi fråga om entreprenaden var det en bra firma inga problem. i efterhand kollade vi
den inga anställda på papprerna. Efter konkursen hörde han inte av sig. Vi blev blåsta på våra pengar
och vår vision att flytta in till sommaren. han försökte inte ens hjälpa oss eller försöka sälja in ett Vårgårdahus som han visste vi kollat på innan vi bestämde oss, Vi stod utan delar av våra pengar.
Så är det väl med säljare som bara vill ha en underskrift på kontraktet sen strunta i köparen. Idag har han bytt husföretag igen ( Eksjöhus). Har väl trycksålt hus på vårgårdahus nu drar och skiter i kundernas framtid. Som sagt kolla allt innan ni skriver på för nåt hus.

Vi har idag iallafall ett hus under uppförande från Vårggårdahus. Med en säljare som hjälp oss mycket med allt som bångstyrig kommun och speciell planlösning.Och en entrepenör som har
personal som man kan prata med. Om ni funderar på ett Vårgårdahus i sthlm/sörmland finns en bra säljare där.

nichlaz
 
Du skrivet lite oförståeligt, med flit eller inte vet jag ej?

Men jag tycker du hänger ut dem! Både den bra säljaren och den dåliga! Om det är tillåtet i detta forum alltså?
 
Det är riktigt sköter man sig inte ska folk få veta det. Onödigt att fler blir lidande p.g.a det finns säljare som inte håller det dom lovar.
 
  • Gilla
gunbjorn
  • Laddar…
Självklart vill man som köpare veta vilka husföretag som är oseriösa, respektive seriösa. Det spar både tid och pengar åt kunderna, för att inte tala om energi och ork!
Vill tillägga att när kontraktet skrivits och affären var i lås, berättade min husförsäljare på Smv (en gubbsjuk man 50+) om en semesterresa där han sett tonårsflickor dansa omkring topless på en bar... Jag kan ju också tillägga att han helt ogenerat lät sin blick glida över min barm som om jag vore ett objekt. Äckligt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.