Jag har fått tag på en Osby 608, motsvarar vad jag har förstått Wascator W75. Den har i nuläget en kallvatteningång och två proppade ingångar för kallt resp. varmt vatten. Är det någon som vet om det är enkelt att bygga om den så att den går på både varmt och kallt vatten? När man tittar i den ser det ut som att man måste byta ut någon/några komponenter.

Fråga 2. Om det inte är enkelt, är det ok att koppla den på varmvatten (jag vet att den inte tvättar lika effektivt, men jag har sol+veduppvärmt vatten så det vore bra då den drar rätt mycket vatten och el...)
 
Wascator-maskiner för amerikanska marknaden kopplas in på både varm- och kallvatten. (Jag tror de saknar element.) Det är troligen en hel del som skiljer sig i program och annat.

Jag är tveksam till att det går att bygga om mellan varianterna, framför allt till en rimlig kostnad.
 
Asch då, det var det jag befarade. Hur funkar det att koppla in den på bara varmvatten då...?
 
Det finns kall + varmvatten maskiner i Sverige också, med lägre effekt på värmeelementen.
Om du inte har jättevarmt vatten (över 60 grader) så kommer det att funka! Varmare vatten kan få plast och slangar att ge med sig.... och för allt i världen inget sköljmedel! Det blir bara en tjock smörja ihop med varmt vatten....men sköljmedel vill man ju inte ha i maskinen ändå!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.