Hej,
Jag skulle rensa min golvbrunn, och blev plötsligt orolig att det fanns något fel på konstruktionen och undrar om någon kan hjälpa mig. Vad jag förstår ska klämringen tryckas mot t.ex. en badrumsmanschett. När jag nu tittade så ser det ut som det är någon form av plastskikt som går ner på manschetten. Men givet att min kunskap om badrum är begränsad så är jag osäker på om det faktiskt är manschetten, eller kanske något annat och att allt därmed åtminstone inte ser väldigt fel ut.

Kan tillägga att det är mosaik på golvet
 
  • Närbild av en smutsig golvbrunn med synlig klämring och ett plastskikt som når ner till en badrumsmanschett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golvbrunn med synligt plastskikt och klämring markerad med rött, i behov av rensning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Ja jag ser inget konstigt alls...
Det ljusaste du ringat in på andra bilden är ju själva klämringen. 🤔
Övrigt är väl kladdigt vitt fix vilket är vanligt man använder till mosaik.
 
Tack för svar! Inser att bilden kanske inte var den bästa, ledsen för det. Det jag undrade över är egentligen det som ser lite plastaktigt ut här och som liksom ligger ovanpå ringen.
 
  • Närbild på en ring inuti en behållare med ett plastliknande material ovanpå, markerat med röd cirkel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jättesvårt att svara på faktiskt... tyvärr
 
Tack ändå :)

För tydlighets skull om någon annan läser, inser jag att jag också uttryckte mig fel. Det ska såklart stå "När jag nu tittade så ser det ut som det är någon form av plastskikt som går ner på klämringen".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.