Anlitade en tak firma för en hel tak renovering och tilläggsisolering. Vi började i december (inte så smart) med överenskommelsen att använda ROT-avdrag från 2020/21. Nu är vi mitt i mars, jobbet är inte klart och jag är väldig skeptisk att allt arbete har utförts fackmässigt. Jag har ingen kompetens inom takarbeten och skulle vara glad för all konstruktiv respons.
Bild 1. Hantverkare har flyttat takpannor, sågat upp nylagt paper och råspont för att ta bort gammal sågspånsisolering. Är det okej att göra det? Finns det en risk för vattenläckage? Eller kan man gör det på ett säkert sätt?

Bild 2 & 3. På slutbesiktningen upptäkte vi en sönder betongpanna som satt under faststegen (ingen borde missat den). Efter att dem bytte den skadade betongpannan såg nockbandet ut att vara skadad och känslig för vattenskada. Är det okej att det ser ut som det är, eller borde jag fråga att de gör om jobbet?

Nu har vi missat möjligheten för ROT från förra året (2020) pga den var inte fakturerad i tid!
De målade fel färg, som de lovade att kom tillbaka och göra om, vilket inte har hänt än.
Dem har inte städat ordentligt.
Och hantverkarna ville inte kommunicera alls, de kom och gick när som helst och dök upp konstiga tider och veckodagar.

Tak med snö, byggställning, och sönderbetongpanna under reparation med takmaterial synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på tak med uppågtakpannor, exponerat underlag och en synlig skadad nockpanna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Takrenovering med synlig taksteg, nylagt papptäckning och sågspånsisolering som nämns i texten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.