Försökte ge mig på en ny projekttråd med huset men intresse/energin finns liksom inte där. Det går inte i rasande fart med renoveringen och att lägga upp en lite framgång känns krystat. Sen plötsligt är något stort avklarat och det känns försent att uppdatera eller så har något nytt påbörjats och fokus ligger där.

Just nu fyller "Vad har ni gjort på ert hus idag" mitt uppdateringsbehov. Man behöver inte skriva så utförligt och man får få frågor.

:|


Vad ville jag komma fram till? Bra fråga.. kanske söker jag medhåll och förståelse samtidigt som samvetet vet med sig att det kan vara en guldgruva för någon annan.
 
  • Gilla
fremax och 2 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Du ska inte ha dåligt samvete! Du har ju en fantastisk tråd om din sommarstuga/timmerstuga som väldigt många, inkl. jag själv, följde med stort intresse. Du har verkligen bidragit med råge här på byggahus.

Det är jag själv, och andra, som byggt lösvirkeshus som inte orkat skapa trådar om våra projekt som ska ha dåligt samvete.

Så posta du i lagom takt i tråden "Vad har ni gjort med era hus i dag".
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
Försökte ge mig på en ny projekttråd med huset men intresse/energin finns liksom inte där. Det går inte i rasande fart med renoveringen och att lägga upp en lite framgång känns krystat. Sen plötsligt är något stort avklarat och det känns försent att uppdatera eller så har något nytt påbörjats och fokus ligger där.

Just nu fyller "Vad har ni gjort på ert hus idag" mitt uppdateringsbehov. Man behöver inte skriva så utförligt och man får få frågor.

:|


Vad ville jag komma fram till? Bra fråga.. kanske söker jag medhåll och förståelse samtidigt som samvetet vet med sig att det kan vara en guldgruva för någon annan.
När jag började helrenovera vårt 20-talshus för 14 år sedan hade jag stora planer på att göra en byggdagbok med utförliga bilder. Kanske t.o.m. en egen hemsida. Jag köpte en digitalkamera (3,2 megapixlar kostade 4500 kr på den tiden!) som var med under hela bygget. Det vara bara det att det fanns ingen tid över huvud taget att skriva. Heltidsarbete på dagen och renovering in i kaklet på kvällen. Resten av tiden behövdes till sömn.

Bilderna finns förstås kvar i tusental med datum och klockslag så de är som en dagbok i sig. De är väldigt bra att kunna ta fram för att se var man drog vp-rören eller var reglarna hamnade när man ska sätta upp något. Men att skriva något i efterhand känns inte särskilt prioriterat.

Jag har full förståelse för de som hellre snickrar än skriver sådant som någon eventuellt kanske läser.
Jag har också förståelse för de som inte har tid att läsa om andra människors förehavanden i deras "bloggar".
Tid är dyrbart. Har man någon fråga så kan man ju ställa den här. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.