Hej alla forumister

Jag ska bygg garage, utreplats, uterum och byta gavelspetsarna och allt ska vara i trä som åldras. Har tittat mycket på organowood och värmebehandlat virke till fasad och trall. Vad tror ni andra, någon som provat Organowood? Vad blev resultatet gällande pris och nöjdhet?

MVH Klas
 
C
Trallen tycker jag du skall ha i kärnfuru.Åldras fint inget underhåll,tryckimpregnerade stickor I bara fötter gör ont!
 
Kul med ett svar på tråden.

Organowood är kärnfuru och det är inte tryckimpregnerat utan åldras vackert med tiden utan spintor i fötterna, vad jag har läst i alla fall. Har du hittat något annat?
 
C
Sök på organowood på den här sidan så får du teknisk information.

Vad gäller mitt däck cirka 100m2 hittills, skall bli cirka 60m2 till så "åldras" det fint,de äldsta delarna har väl legat kanske 5-6 år.

Kan du använda material utan allt för våldsam behandling OCH tillsatser så tror jag mest på det,med tanke på vad du synes eftersträva, d.v.s. "naturligt".
 
Jag vill bumpa denna tråd och be om fler synpunkter kring denna trall. Det man kan läsa om produkten låter enbart positivt för mig som vill ha nåt annat än vanlig grön tryckt trall, men ändå inte betala 100:-/lpm...
Hur har det gått för dig Klas? Har du kommit vidare med din planering?

Med vänlig hälsning,

Nicklas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.