Hej!

I min lägenhet har man byggt ett par "klossar" ovanpå väggskåpen. En kloss på vardera sida om frånluftsventilationen. Någon som vet vad meningen med dessa klossar kan vara? Har det med någon ventilations-regel att göra? Klossarna är tomma och köksfläktens återcirkulation kommer ut till vänster om den vänstra klossen.

Väggskåp i kök med tomma klossar ovanpå, vid var sida om frånluftsventilation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag skulle vilja ta bort klossarna då jag tycker att de är fula :)
 
Mats-S
E eddyueue skrev:
Klossarna är tomma
Antar att det är en bostadsrättslägenhet (?)
Kan ju vara så att någon tidigare ägare byggt dom för att utöka kökets förvaringsytor, det har sedan gått i glömska vid kommande ägarbyten.
Är dom helt tomma så är det bara att riva dom, ser absolut ingen anna funktion än förvaring hos dom.
 
Mats-S Mats-S skrev:
Antar att det är en bostadsrättslägenhet (?)
Kan ju vara så att någon tidigare ägare byggt dom för att utöka kökets förvaringsytor, det har sedan gått i glömska vid kommande ägarbyten.
Är dom helt tomma så är det bara att riva dom, ser absolut ingen anna funktion än förvaring hos dom.
Yes, det är en bostadsrätt. De är byggda så att de inte går att öppna, så de har nog inte byggts för förvaring :thinking:.
 
Har du kunnat kika in i dem? De sitter inte där för att dölja något?
 
Fotografen Fotografen skrev:
Har du kunnat kika in i dem? De sitter inte där för att dölja något?
Har kikat in i ena och finns inget särskilt där inne. Om det inte har med ventilationen att göra måste det vara något i stil med "Sätt täckskivor upp mot taket, det är snyggt" fast väldigt osnyggt utfört :)
 
Mats-S
E eddyueue skrev:
Har kikat in i ena och finns inget särskilt där inne.
Riv dom, Gör om Gör Rätt :)
Med lite ventilations- och snickeri-jobb kan du få till både ventilationen samt estetiskt tilltalande användbar förvaring/överskåp :ok:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.