Jag har har provat att gödsla, men det växer vara på längden fort som attan. Jag har provat att stödså i partier där det är jord, inget resultat. Har provat att klippa ofta, klippa sällan. Låta barnen springa på gräset, hängnat in grösmattan. Vattnat, inte vattnat. Inget hjälper. Mattan är som en j-a kohage, bara tuvor överallt.

Är detta ett Hopplöst fall eller har jag missat nått grundläggande? Finns det gifttunnor nedgrävda nånstans?
 
Tilläggas bör att vi inte har ett enda ogräs änn mindre mossa. Alltid nått att glädjas åt.
 
Kan det vara vattensjukt vid någon årstid? Eller för hårt packad jord? Konstigt att inte ens ogräset trivs!
 
Mattan är ojämn sen förra ägaren som aldrig klippte den. Egentligen inser jag väl att jag måste göra om allt från början kanske, men vill undvika det om det går.
 
Toppdressa och fortsätt stödså.
Vilken typ av jord har du? Lera, sand.......
 
20-40 cm ner bara lera.
 
Då tycker jag du ska toppdressa ganska rejält med en relativt stor sandandel. Kan ändå ta ett till två år innan mattan är fin men det är enklare än att anlägga en ny.
 
Tack ska prova det. Gissar på nästa säsong. Har precis lagt ut en ny omgång frön. Misstänker att toppdressing kväver dom.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.