Hej!

Då vi hade bakfall i vårat badrum så beslutade de att lägga nytt golv ovanpå det gamla. Anledningen till det dåliga fallet verkar beror på att de inte kunde flytspackla så mycket p g a handikappsanpassning, det blev för högt vid tröskeln.
Nu när de lagt ett nytt lager klinker ovanpå så klarar de sig precis utan bakfall, men inget vidare bra fall nånstans.

Dessutom så har lägsta punkten i badrummet kommit jämte brunnen men ändå inom det bästa fallet som har en area på ca 80x80cm i duschhörnan. Där blir stående några mm vatten med en diameter på 20 cm, brunnen på de undre lagret hade inte detta problem så det rinner väl igenom fogarna och ner i den brunnen i stället. Tröskeln får en kant på 2mm, antar att de inte vill bygga på den pga handikappsanpassningen.

Så resultatet av det nya golvet:

1. ytterst liten kant vid tröskeln
2. minimalt fall överallt om ens något, dock inget bakfall, bättre fall i duschhörna 80x80cm
3. lägsta punkten jämte brunnen dock inom 80x80-området, stående vatten i en pöl, dock under badkaret 180x80
4. Då man är väldigt trött på att gnälla på dessa entreprenörer och vill ha in sitt badkar man ägt sedan Juli så är min fråga. Ska man köpa dessa brister eller ge sig in i en ny diskussion? Orken jag ska få för att göra detta är om det är någon fara med det stående vattnet eller risk för värdeavdrag vid ev, försäljning?

MvH
Bambi
 
Finns det inte risk för att fallet på tätskiktet är fel, och då är det inte godkänt. Då kan ju vattnet bli stående under plattorna eller tom rinna åt fel håll.
 
Den möjligheten finns ju iom att fallet är så dåligt tilltaget men svårt att få dem att riva upp två lager och börja om utan skada ha skett.

Jag kan köra på hårda metoden med otillräcklig handikapsanpassning och stående vatten jämte brunn men vet inte om jag orkar mer, vad säger att det ska bli rätt/bättre nästa gång. :(

Så verkar som de inte klara göra bättre, man tycker de skulle vara noggranna andra gången så man slipper ha stående vatten jämte brunnen, där är det juh bra fall i duschhörnan så kunde bara sänkt brunnen lite på andra lagret, men icke. :(
 
  • huset 002.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • huset 001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • huset 003.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.