Hej jag har en Bosch spis HCA764220V När min vän kopplade in den så fungerar bara ugnen å han sa att det är för att jag har 1-fas "gammal lägenhet" och spisen går på 3-fas så han sa du måste koppla om spisen. Men jag vette tusan hur man gör sånt. Har ni tips :)
 
BirgitS
Välkommet till forumet"

Spisen bör ha en etikett på baksidan som visar olika inkopplingssätt. Kan du kolla det och ladda upp en bild på hur det ser ut?
 
Den spisen är på 11kW. Det skulle bli 48A på 1-fas med alla funktioner igång samtidigt.
Så ”stor” spis ska man inte ha i en gammal 1-fas lägenhet med en 20-25A huvudräkning.
 
Hej tack för svar. Då får jag leta efter en ny spis Var så glad när ja hittade den billigt på blocket för att min gamla bettan lagt av. Så fungerar den inte.
 
BirgitS
För säkerhets skull föreslår jag att du i alla fall tar en bild på inkopplingsalternativen. Om den går att koppla in så är det klart att den inte går att använda fult ut men det blir ju inte sämre än din gamla spis.
 
  • Gilla
blackarrow
  • Laddar…
Ibland kan man göra inställningar eller koppla på så vis att man sänker effekten. Alltså att man inte kan använda boost-funktioner osv. Så 1. kolla hur din central ser ut, 2. kolla inkopplingsalternativ enligt ovan. Då kan du nog få tips på vad som bör göras.
 
Jag tar ett kort imorgon och lägger upp så får vi se om ni kanske kan hjälpa mig Jag skulle bli så glad om den skulle fungera just nu har jag bara en fungerande ugn.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.