Jag har en bättre typ av multiskrivare, vars printer-huvud tydligen gått sönder. Jag har resetat printern o försökt med alla internetknep som finns för att få bort felmeddelandet samt rengöra huvudet osv, men utan framgång. Någon som stör mig hårt är att skannern verkar man inte komma åt när man har ett felmeddelande - surt! Innan jag åker till tippen med multiskrivaren någon som har en lösning hur man kan skanna trots felmeddelandet i displayen? Canon MP610 (Jag är helt övertygad Canon programmerat in att den ska lägga av efter x antar år)
 
Googlade lite på det och du kanske kan komma förbi det genom att hålla ner stop/reset-knappen hårt i flera sekunder tills felmeddelandet går bort.
 
Tack för insatsen, men jag har provat det mesta redan o inklusive det du skriver om. Satt nog 3-4 timmer på nätet o letade info o testade mig fram. Mitt felmedddelande U052 går inte att trycka bort, utan felmeddelande som går att trycka bort som du beskriver gäller meddelande om "låg färgnivå"

Men enligt forum så är skanner o printer olika funktioner o ej beroende av varandra, men tydligen har man ett felmeddelande så är man rökt ändå. Tar man ut skrivarhuvud o färgpatroner så får man annat felmeddelande att det saknas huvud.

Blir o kasta skiten.
 
nattugglan11 skrev:
Tack för insatsen, men jag har provat det mesta redan o inklusive det du skriver om. Satt nog 3-4 timmer på nätet o letade info o testade mig fram. Mitt felmedddelande U052 går inte att trycka bort, utan felmeddelande som går att trycka bort som du beskriver gäller meddelande om "låg färgnivå"

Men enligt forum så är skanner o printer olika funktioner o ej beroende av varandra, men tydligen har man ett felmeddelande så är man rökt ändå. Tar man ut skrivarhuvud o färgpatroner så får man annat felmeddelande att det saknas huvud.

Blir o kasta skiten.
Hittade följande:
"The error is not an incorrect print head, it is a temperature sensor error. The recommended fix is to remove and reinstall the print head, but that never works. You'll probably have to buy a new print head to fix it. Since it isn't any good anyway, try taking the head over to the sink and run hot water through the screens on top and then flip it and run water over the heads. Do it a few times and then wipe with paper towel and put it back in. Thoughts are that maybe a clog is causing the sensor to read wrong temperature. It doesn't cost anything and if it doesn't work, you still have to replace the head."
 
Ok tack. Okej så det är fördjupande info om vad det är för fel på själva huvudet. Jag har tvättat huvudet två gånger, i speciell elektrroniksprit som förångas snabbt. Sköjt rent ordentligt o det har legat i bad en stund också. Efter alla forumtrådar jag läst så är det ingen som lyckats lösa det. Och ett nytt huvud kostar nästan lika mkt som en ny printer. Jag tror ärligt det är ett programmerat fel - har läst om sådant tidigare - om det är en skröna eller ej vet jag inte.
 
I
Jag har haft Canon och HP tidigare, såna där med skrivhuvudet i patronen, de fick ofta ångbehanling, hade en tendens att torka. Ibland gick det ibland inte.
Senaste 3 åren har jag en Epson, först i år hade den torkat, men det har varit väldigt varm och torrt länge nu och jag har väl inte skrivit ut särskilt mycket. Jag körde rengöring på den så pass att den drog igenom alla färgkassetterna 1½ gång. Dessutom använde jag en bit våt disktrasa som jag lade på botten i skrivaren varpå jag drog vagnen fram och tillbaka över den, det går ju inte att plocka av skrivarhuvudet. Det har blivit nästan bra, bara den svarte som man kan ana lite ränder i. Man måste dra ut sladden om man ska göra så annars går inte vagnen att rubba.
Om du misstänker programmet, har du provat med annan dator?
 
Jag syftar på mjukvaran i printern, inte datorn. Jag har ändå testat två olika datorer utan framgång. Det kan ju va så att printerhuvudet faktiskt är sönder o det går inte att laga själv, men det hade varit bra om man kunde klicka bort felmeddelandet i displayen så att jag kan använda skannern. Testade ta ut huvudet, men då kommer annat felmeddelande som inte heller går att klicka bort med att hålla nere "stopp-knappen" eller reseta i fabriksmenyn.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.