... vad skulle ni då välja för tillval, och extra grejer som ni ej har kunnat välja nu pga att det kostar för mycket?
(typ om ni ej behöver oroa er för pengar, tid mm...)

/Fredrik
 
Oj, oj, oj....jag skulle välja inredd övervåning. Kaklad toa och groventre. Finplanerad tomt. Garage. Listan är oändlig tror jag...
Men det är roligt att drömma
/Tinalina
 
Inget.... jag har allt som jag ville ha ;D ;D Malin
 
Min lista är ochså lång, första valet är ett större funkishus! Andra valet er en tomt vid vatten. Vidare tillkommer färdig övervåning, garage, altan, färdig trädgård, braskamin, komplett stylet med integrerat data/tele/larm/telefon osv osv

- men jag är nöjd ändå! ;D
 
RoTe
Skippat huset å byggt mig världens fetaste garage på nån industritomt. ;D
 
Byggt ett lösvirke - utan entreprenörer - men i stil med det hus vi har :D

Garage typ dubbel med förvaring ovan garage o snickerboa ;D

Lusthus :D

Matkällare typ vinkällare med möjligheter att hålla middager i - men den blir nog av! 8)
 
Designade innerdörrar i björk med ett runt frostat glasfönster. Man kan gå in på en sida på nätet(Doorias tror jag)och göra sin egen innerdörr hur man vill ha dem. Fick dock veta att det skulle gå på över 6000:- för en dörr :-/ så det fick bli vanliga vita massiva istället.
Var inne hos grannen häromdagen och de hade precis de innerdörrar jag ville ha! suck vad orättvist ;D
 
galento
Man drömmer om mkt "bra att ha grejer" här i livet.Var och besökte en barndomskamrat häromdagen som är svårt sjuk i cancer,då insåg man hur betydelselösa alla dessa drömmar är och hur bra man har det som är frisk nog att jobba,åka hoj mm.Ibland kanske det vore bra att glädja sig över det man har,hmmm
 
Det är alltid bra att få lite perspektiv på saker, å andra sidan finns det ju mellanläga mellan total askes och sinneslös förbrukning...
Man kan best hjälpa och stöda andra om man själv är nöjd med läget (ingen är mer introspektiva än depressiva...) ;)

Jag blir nöjd med en braskamin! ;D

mvh hanneli

 
Önskar mest nu att bli klar med mitt hus vid en sjö i en skog. Att kunna sitta under askarna nöjd över att vara färdig med bygget och dricka en pilsner med gott samvete!
 
Bor i vårt underbara nyfunkishus som vi delvis själva skapat! Det här är vi!
Men min man och jag har en dröm om en industrilokal i tegel, högt i taket stora välvda fönster, där vi kan bygga vår andra drömbostad och oxå ha en egen firma i samma lokal. Men livet är inte slut än och drömmar måste finnas de tillför livet något! Så vi lever vidare i vårt drömhus och drömmer vidare!
 
Rätt så Lisa! Vi har också vårt drömhus - men drömmen finns också om ett hus uppe i bergen på Kreta. Att sitta i solnedgången och veta att man precis hållit en kurs i en målningsteknik som gett människor det bästa av världar.

Så vi drömmer också vidare - i vårt drömhus!
 
FlitigaLisa skrev:
Bor i vårt underbara nyfunkishus som vi delvis själva skapat! Det här är vi!
Men min man och jag har en dröm om en industrilokal i tegel, högt i taket stora välvda fönster, där vi kan bygga vår andra drömbostad och oxå ha en egen firma i samma lokal.
Jaaa! :D

I gammalt handslaget tegel, högt i tak, ett stort rum. De olika "rummen"/funktionerna byggs på balkonger på väggarna!
;D

/fredrik
 
Eller ett stort luftigt rum med enorm takhöjd och alla de stora fönstrena. En köksdel med vanlig takhöjd och ovanför detta sovavdelning.
 
Om vi hade obegränsat med pengar skulle jag låta gräva upp källargolvet och lägga isolering under samt lägga golvvärme. Och sedan klinkers och sjösten i hela källaren. Bygga om tvättstugan och bastun till hemmaspa och bygga ny tvättstuga i pannrummet istället. Lägga golvvärme även i entreplan, låta snickare och målare lägga nya golv och tapetsera, samt lyfta på en våning till där vi skulle ha biljardrum, hemmabio och annat kuligt... ;)

Men allt sånt där är lyx vi klarar oss mycket väl utan, även vi bor faktiskt i vårt drömhus och det är kul att renovera lite efter hand. Men drömma får man ju inte sluta göra...:D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.