Tänkte sätta oljefyllda element på övervåningen och vill höra om era erfarenheter. De ställen jag har tittat på har tre sorter: elektroniska, bimetallhistorian och med konvektor. Alla försäljare säger olika naturligtvis beroende på vilka de marknadsför.

Bimetall vill vi inte ha. De elektroniska verkar bättre, MEN ska man ha med eller utan konvektor???

Om jag förstår det hela rätt ska det bli bättre värmespridning med konvektor då den "skickar runt" värmen i rummet. Blir det inte mer dammspridning då också? Har ni några erfarenheter? Sänker jag uppvärmningskostnaden på konvektorelementet? Märks värmeskillnaden "rent mänskligt" eller är detta bara något uppmätt?

Vad tror ni?
 
Oljefyllt? jag skulle hellre valt en radiator typ Tego Roundline. den ger jämnare värme beroende på att det är en mindre mängd massa som skallvärmas upp/ svalna av, det ger en lägre uppvärmningskostnad. En fördel till är att priset är 30-40% lägre. Kolla in på www.elbutik.se dom har ett stort sortiment.
 
Vilka som är bäst vet jag inget om men Jula har oljefyllda radiatorer till mycket bra pris, betydligt billigare än Tego Roundline på elbutik.se
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.