W
  • OBSERVERA JAG VET INTE OM DETTA ÄR RÄTT VAL AV FORUM


  • Ska bygga ut min maskinhall för att kunna stå inomhus och tvätta bilar och lastbilar, maskiner och redskap utan att ha halva utanför portarna. Är lite osäker på om min nuvarande oljeavskiljare behöver bytas ut mot en ny och större sådan. Den jag har just nu är cirka 5 år gammal och fungerar felfritt. Frågan är då om jag ska köpa en ny så att jag har en till enbart tvätthallen och använda den jag har nu som den är eller om jag ska byta ut den nuvarande eller behålla den och bara koppla på rören.

The big W

:thinking::)
 
Bara tänka, vart rinner vattnet, till befintlig brunn eller inte. Orkar den brunnen med flödet som blir och är godkänd för der extra flöde som blir så klarrar du dig, men kanske bäst att kolla in med kommunenn först eftersom det är ett nybygge/tillkommande. Jag skulle nog sätta dit en till, det kan rinna mycket vatten och 2 brunnar är inte fel.
 
Beror väl på om din nuvarande har kapacitet nog till ”tvätthallen”……. Räcker den så är det kanske onödigt med en till?
 
Beror nog på storlek av garage, kan vara långt och då inte fel med 2 brunnar
 
W
T Taxture skrev:
Vi verkar prata om olika saker?
Är det en av typen: [länk]

Eller är det en golvbrunn med oljeavskiljarfunktion?
Den modellen du länkade är vad jag har i nuläget. Dock mer avlång den ligger ner och har inlopp från sidan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.