Hej. Helt förstörd här :( Har slipat och slipat med hyrmaskin och för hand åtskilliga papper och timmar för att få fram ett hyfsat trägolv som låg under plastmattan i stugan. Ett sånt där ”undergolv” med en massa springor och ganska mycket spikar. Men ändå. Det blev ganska fint!! Och ljust! Tills jag igår (min idiot) la på golvolja från gysinge. Tänkte att det måste väl bli bra och med naturlig känsla. Såg dock ganska direkt att det blev fel :( men då var det ju redan kört … Ser ut som golvet är gulnat redan och massor med märken. Jag skulle naturligtvis ha använt mig av hårvax efter att ha gjort research (eller aftersearch kanske bättre).

Hur ska jag göra nu? Oljan har ju trängt ner nu i de för vita plankorna. Är det någon som har gjort samma eller har nåt tips??? Eller måste jag boka terapitid för att jobba med min acceptens. Skit också. Emma
 
  • Tomt rum med trägolv, ljusa väggar, dörröppning, utan möbler eller dekorationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
Nalleman64
  • Laddar…
Jo, ett oljat trägolv kommer gulna om det är en neutral olja. Men, du kan antagligen lägga på vitt hårdvax när oljan härdat ett tag, eller såpa med vitsåpa.

För bästa resultat borde du kanske luta av golvet först om du såpar, men är ju ganska mycket merjobb så kan ju eventuellt sparas till nästa grovrengöring.
 
H hapazard skrev:
Jo, ett oljat trägolv kommer gulna om det är en neutral olja. Men, du kan antagligen lägga på vitt hårdvax när oljan härdat ett tag, eller såpa med vitsåpa.
Tack. Trodde det var kört. Då kanske jag borde avstå det andra lagret olja som gysinge rekommenderade? Hur lång tid skulle du säga att det ska härda?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.