Hej! Har köpt en gräsklippare Stiga Collector 548S. Försöker förstå om man verkligen skall ha olja i luftfiltren på min gräsklippare. Det är ju dessutom 2 filter där, är det bara det ena som ska oljas in? Tänkte om det stora skall vara mer luftning (utan olja), finns ju någon insugningskanal där bakom…får det komma olja i den?
 
  • Bild på en Stiga Collector 548S gräsklippares luftfilterhus, öppet och visar två filter, ett större och ett mindre.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen luftfilterkåpa på en Stiga Collector 548S gräsklippare, där en person håller ett av filtret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Instruktionsbild för Stiga gräsklippare som visar steg för steg hur man applicerar olja på gräsklipparens luftfilter och monterar dem på plats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Manualsida som beskriver underhåll av luftfiltret på en gräsklippare Stiga Collector 548S. Innehåller steg som rengöring och borttagning av filter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Manual för Stiga Collector 548 S gräsklippare, visar text om underhåll av luftfilter och kontroll av tändstift, med detaljerade steg och anvisningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Du verkar ju föga både C och C1 så jag skulle oljat båda filtren.
 
D Dilato skrev:
Du verkar ju föga både C och C1 så jag skulle oljat båda filtren.
Är inte C och C1 två olika typer av filter, två möjliga alternativ?

C verkar vara ett skumgummifilter som ska oljas. C1 är nog ett "pappersfilter" som absolut inte ska oljas. Fotot i bild två visar vad jag kan se skumgummifilter som ska oljas.
 
Ja båda filtren är
Alfredo Alfredo skrev:
Är inte C och C1 två olika typer av filter, två möjliga alternativ?

C verkar vara ett skumgummifilter som ska oljas. C1 är nog ett "pappersfilter" som absolut inte ska oljas. Fotot i bild två visar vad jag kan se skumgummifilter som ska oljas.
Ja båda är skumgummifilter!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.