Hej!
Har förstått att detta är en närmast ideologisk fråga, men inte riktigt hajat grejen. På balkonggolvet ligger sedan förra ägaren trätrall (typ 4 m2) av furu skulle jag gissa. Dåligt underhållen, på många ställen är det sprucket och överlag väldigt torrt. Nu undrar jag om såpa+vatten hjälper för det torra på samma sätt som en träolja gör, just när underhållet är så eftersatt.
Ha en fin måndagskväll!
Markus
 
maecken skrev:
Hej!
Har förstått att detta är en närmast ideologisk fråga, men inte riktigt hajat grejen. På balkonggolvet ligger sedan förra ägaren trätrall (typ 4 m2) av furu skulle jag gissa. Dåligt underhållen, på många ställen är det sprucket och överlag väldigt torrt. Nu undrar jag om såpa+vatten hjälper för det torra på samma sätt som en träolja gör, just när underhållet är så eftersatt.
Ha en fin måndagskväll!
Markus
Det skadar inte att gå över med en fet såpa några gånger under en lite längre period, jag föredrar såpa då blir trät naturligt vackert istället för att slaffsa olja som bara gör det mörkare o "skitigt"
 
Okej, men då pratar vi inte Grumme-såpa utan något mer sofistikerat misstänker jag? Någon speciell du kan rekommendera?
 
Tallolja eller brunsåpa
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.