När jag jämför priserna på de olika systemen, framstår biltema som billiga. Men som det diskuterats förr, kvaliteten är inte alltid den bästa på Biltemas produkter.

Är det någon som provat deras system?
eller deras fix och fog, hur är det med de , duger de. kan man lägga den på ett värmegolv utan att det spricker upp.
 
Ingen som har synpunkter på biltemas Tätmembran ochderas fix och fog. ???

Det måste betyda att antigen har ingen annvänt dem.

Allt som biltema har är inte dåligt, jag vet tillexempel att biltema har en mycket bra polyester (för tex båtbygge), förövrigt samma som säljs i WATSKI butikerna till. hint hint, mångdubbla priset. Men leverantören får inte skriva ut sitt namn på etiketterna.
Medan de köper in kopplingar som märkes bilfabrikanten ratar för att de inte håller deras kvalitets mått, för att sälja de till intet ont anande GDSare.

Så vad gälle på bygg området?


 
Tack! den hade jag missat.
 
the_donk skrev:
Ingen som har synpunkter på biltemas Tätmembran ochderas fix och fog. ???

Det måste betyda att antigen har ingen annvänt dem.

Allt som biltema har är inte dåligt, jag vet tillexempel att biltema har en mycket bra polyester (för tex båtbygge), förövrigt samma som säljs i WATSKI butikerna till. hint hint, mångdubbla priset. Men leverantören får inte skriva ut sitt namn på etiketterna.
Medan de köper in kopplingar som märkes bilfabrikanten ratar för att de inte håller deras kvalitets mått, för att sälja de till intet ont anande GDSare.

Så vad gälle på bygg området?
Du säger att biltema köper in det som andra vägrar ta emot? Så fungerar inte deras inköpskanaler...

Vet med säkerhet att deras hjullager är körda i samma serie som levereras till Volvos eftermarknad. Ett exempel bara...

Det du säger om Biltemas kopplingar visste jag inte, och jag litar på att du har belägg för ditt uttalande.

 
Vi har använt oss av Biltemas "våtrumsprylar". De är tillverkade av ett företag från Italien om jag inte minns helt fel. De var mycket bra att jobba med.

Jag har sett samma varor hos en stor kakelfirma utanför Stockholm. Då under tillverkarens namn. Priset var dock då betydligt högre än Biltemas ;-). Man får komma ihåg att Biltema säljer väldigt mycket av sina varor och därför kan ha låga priser.

 
Mogge skrev:
När det gäller Biltemas bromsskivor så blir dom fort sne o vinn...
Däremot så verkar vattenpumpar funka bra... Min har då suttit i hmm... ca 15.000 mil nu.
Laddningsrelä verkar vara skräp, för det höll typ knapt ett år innan belysningen började flascha.
När det gäller tätskickt hoppas jag det funkar, för det har jag i badrummet 8)
Man får inget veta förrän man provat...  ;D
Det är inga problem att få bromskivor ojämna, oavsett märke. Alla bromsskivor måste bäddas in. På bruksbilen kör jag Biltema, medans på Banräsern kör jag med Brembo och 4-kolvsok =)

Biltema har dock inte högsta kvalitet, men jag måste säga att deras kemprylar är bra.
 
Biltemas produkter är godkända enligt BKR, Keramikrådet för VÄGG, men inte för GOLV.

se http://www.bkr.se

 
Mogge skrev:
Biltema ÄR godkänd även för golv... Är samma produkt som den som heter Litokol.
Alltså... Biltemas våtrumskonstruktion är i själva verket Litokols... fast Biltema har sitt namn på det dom säljer...
Lyfter tråden...

Hur vet ni att det är Litokols produkt som biltema säljer ?
 
Titta på Biltemas och Litokols hemsidor så kommer du att upptäcka att produktnamnen är samma.
T.ex. flytspackel Lito LIV S40 ECO.
 
Jag har fått epaost från Biltem, jag ställde frågan direkt till dom.

"Vår produkt (art.36-826/827) är godkänd både för golv/väggkonstruktioner det är fel på byggkeramikrådets hemsida."

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.