Tjenamorse! Jag brukar ladda min acktank till 85g.(normaleldning).Då blir skiktningen som så här, först hela tanken 85g sen 30,50 85.Men om ja gör mej till:) och" bränner "upp den till 100-110g så blir det så här när det svalnar ner,110,110.110 ,90,90,90 70,70,70 50,50,50.Finns det nån som kan förklara värför det blir så olika skiktning ?:)Hoppas ni för står hur ja menar:rolleyes:
 
Blir den 85 grader i botten? Vad visar retur termometern på laddomaten?
Hur bereder du varmvattnet.
 
Redigerat:
Menar du att du först har 85 grader i hela tanken och sen blir det 30,50,85 där 30 är längst ner? Det är ju helt OK. Sen när du har laddat till 110 så har du 110, 110 och 110 på tre ställen, som sen svalnar till 90,90,90 o s v? På sommaren så är det sämre skiktning pga att det inte går nån värme till elementen och du stänger av cirk-pumpen, fast det borde ändå bli skiktning av något slag.
 
Andreas_Hansson skrev:
Blir den 85 grader i botten? Vad visar retur termometern på laddomaten?
Hur bereder du varmvattnet.
Japp hela 85g det sitter en vv slinga i tanken.tror det är orginalutförande från Husqvarna tanksvets köpt igenom Lindquist heating. Jag har vv cirkulation också på ett par timmar om dan.:)
 
mikaelbe skrev:
Menar du att du först har 85 grader i hela tanken och sen blir det 30,50,85 där 30 är längst ner? Det är ju helt OK. Sen när du har laddat till 110 så har du 110, 110 och 110 på tre ställen, som sen svalnar till 90,90,90 o s v? På sommaren så är det sämre skiktning pga att det inte går nån värme till elementen och du stänger av cirk-pumpen, fast det borde ändå bli skiktning av något slag.
Japp så menade ja.
 
Av att bara ta ut varmvatten blir det inte mycket skiktning. Lite blir det hos mig, då jag har två slingor, med förvärmning längre ner och slutvärmning i toppen.
Fast den skiktning det blir värmer solslingan bort, så det är i prinicip ingenting sommartid.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.