Ska lägga ett högtryckslaminatgolv i kök, vardagsrum och del av hall i öppen planlösning. Tidigare ej öppen planlösning.

I vardagsrummet ligger ett tjockt trägolv ( på cirka 18 mm + papp, men ingen spånskiva under). I resten av våningsplanet ligger golvspånskiva 10 mm + klickgolv (8 mm). Golven går således typ jämnt och det skulle antagligen vara möjligt att lägga ett golv ovanpå men får lite problem med en tröskel och utdragbart skåp under trappan. Behöver även avjämna golvet på ett ställe på något vis men kan räcka med 2 mm gissar jag. Lättbetongbjälklag som ligger direkt under fuktspärr. Där vi rivit väggar mm finns inget golv utan bara betongbjälklaget och det behöver också byggas upp till rätt nivå.

- Om jag river trägolvet och klickgolvet och låter golvspånskivan (10mm) ligga kan jag bygga upp ytan som saknar golvspånskivor med spånskivor utan spont? 10 mm golvspånskivor med spont verkar inte finnas att få tag i längre nämligen.
- Om jag ändå lägger golvet ovanpå nuvarande golv, hur bygger jag bäst upp ytorna som saknar spånskiva och spånskiva/klickgolv?
 
  • Delvis lagt laminatgolv med synlig skadad kant och oskyddad undergolv. Arbete pågår eller behöver avslutas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golvunderlag och laminatgolv med synlig skarv och skador.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.