Hej!

Har tagit bort ett garderob för att kunna skjuta in kylskåpet och få mer utrymme i köket. Problemet är att det är klinkergolv i köket men det garderoben stod innan är inte klinker. Det gör att golvet som jag vill ställa kylen är bara betong och lägre än övriga golvet.Tror det är svårt hitta samma klinkers då det är gammalt golv. Hur kan jag lösa det smidigast? Måste lägga klinker eller går det att jämna det med annat typ golvbruk?
Tack på förhand!
 
  • Betonggolv och träplankor där garderob stått, intill klinkergolv i kök, behöver jämnas för att placera kylskåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kylskåp bredvid en exponerad betonggolvyta där klinker saknas i ett kök.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mowo Mowo skrev:
Hej!

Har tagit bort ett garderob för att kunna skjuta in kylskåpet och få mer utrymme i köket. Problemet är att det är klinkergolv i köket men det garderoben stod innan är inte klinker. Det gör att golvet som jag vill ställa kylen är bara betong och lägre än övriga golvet.Tror det är svårt hitta samma klinkers då det är gammalt golv. Hur kan jag lösa det smidigast? Måste lägga klinker eller går det att jämna det med annat typ golvbruk?
Tack på förhand!
 
  • Ej avslutat hörn i rum med synligt betonggolv och löst träbräde mot väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett hörn av ett rum med en halvöppen vit dörr och beige kakelgolv. En spegel syns till vänster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Flytspackla kanske vore enklast, notera att det ska vara flytspackel som är lämpligt som ytskikt då, normalt flytspackel är tänkt att täckas med parkett klinker eller annat.
 
  • Gilla
Mowo och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Eftersom det inte syns så går det ju att lägga något annat klinker, bara det är samma höjd.
 
  • Gilla
Porsibygg och 2 till
  • Laddar…
P pjkw skrev:
Flytspackla kanske vore enklast, notera att det ska vara flytspackel som är lämpligt som ytskikt då, normalt flytspackel är tänkt att täckas med parkett klinker eller annat.
Ok.tack. har du koll vilket flytspackel skulle passa då?
 
R
Mowo Mowo skrev:
Ok.tack. har du koll vilket flytspackel skulle passa då?
Det funkar med vilken som i och med att du lägger ett fuktskydd under kyl/frys innan du skjuter in den..
 
  • Gilla
Mowo
  • Laddar…
Ok. Tack. Ska prova med flytspackel.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
[länk]
Är det bättre än flytspackel? Funkar som ytskikt?
 
R
Det är ett flytspackel men dyrare och tåligare ingett du behöver under en kyl..
 
  • Gilla
Mowo
  • Laddar…
Oavsett om han skall ha ett kylskåp frys så kan han bara lägga en skyddsplast under som man skall göra, då kan han lika gärna köra på vanligt spackel ,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.