Vi ska ha vitt kakel med vit fog i badrummet. Golvet är mörkkgrått i lite mixade toner och vi kommer att ha mosaik (5*5 cm) i samma färg som golvet som går upp som en pelare bakom toaletten. Golvet kommer att ha grå fog. Vår fundering är nu hur man gör med fogen till pelaren, ska den vara vit som övriga väggen eller ska man ha grå som govlet? :)
 
tobbe1975 skrev:
Vi ska ha vitt kakel med vit fog i badrummet. Golvet är mörkkgrått i lite mixade toner och vi kommer att ha mosaik (5*5 cm) i samma färg som golvet som går upp som en pelare bakom toaletten. Golvet kommer att ha grå fog. Vår fundering är nu hur man gör med fogen till pelaren, ska den vara vit som övriga väggen eller ska man ha grå som govlet? :)

vad är det för färger vi pratar om?
när man säger till så är det ofta ljus grå.
det finns mång olika gråa, hur stor skilnad blir det mellan fogarna?
 
Vet inte vad som är snyggast. Tänk på att mosaik kan se helt annorlunda ut beroende på vilket fix samt fog ni använder. Jag testade att sätta upp mosaiken på på två olika skivor som jag använde olika fog på vit resp. ljusgrå. Mitt val blev vit på väggarna och ljusgrå på golvet.
Som Carman säger så finns det otroligt många olika nyanser på fog. t.o.m samma fabrikat kan ha olika nyanser beroende på vilken batch det är. Fast det vet ni säkert redan :)
 
Hej,
I vårt badrum har vi vitt kakel på väggarna och mörkgrå klinker på golvet som vi även låtit gå upp i varje hörn som "pelare". Till det vita kaklet har vi ljus fog o till allt det mörka har vi mörkare fog (även till pelarna). Man tänker inte alls på att det är olika fogfärg på väggen. Ser helt ok ut!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.