Vi håller på som bäst och får vårt nya kök monterat. Nu är snickarna klara med vår högskåpsvägg, men jag blev väldigt förvånad när jag såg att kylfrysen stack ut med hela dörrens djup! Jag hade sett framför mig en snygg vägg där den gick i linje med övriga högskåp. Först trodde jag att de gjort så för att dörren annars inte skulle gå att öppna, men ett enkelt test visade att det gick utmärkt, även om inte i 180 grader så klart.

Nu efter några dagar har jag vant mig och tänker inte så mycket på det, men nu till min fråga: ska jag be snickarna flytta fram alla övriga högskåp för att hamna i linje eller leva med det som är nu? Tips, idéer, synpunkter tas tacksamt emot...
 
Lägg upp en bild.
 
D09
Råkade ut för samma sak... Trodde givetvis det var standardmått på köksgrejorna som reducerade såna överraskningar :(
 
Så är det i princip alltid att just dörren hamnar utanför skåpsstommarna och i de absolut allra flesta fall behövs detta för att de ska gå och öppna tillräckligt mycket för att t.ex kunna dra ut backar och liknande. :)

Bara å vänja sig... :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.