Sambon har en tonårsdotter som har dragit in en stol (nu är det faktiskt två) i badrummet och det är jag
lite allergisk mot.
Okej att sminka sig men kan man inte stå framför spegeln?

Vi har precis lagat två badrum och en gäst toa för en himla massa pengar, lånade.

Helkaklat på väggar och klinker (sjösten som vi impregnerat) på golvet. Jag tycker inte att man behöver dra
in möbler på golvet. Utan man går i strumlästen eller barfota, de möbler som finns där för handdukar, toapapper
och annat placeras där men flyttas ju aldrig.

Stolen, antar jag, dras lite fram och tillbaka för att man ska kunna sätta sig på den och komma i rätt position
framför spegeln/ljuset.

Hur gör ni eller vad skulle ni gjort/sagt?
 
Fixa en stol som inte skrapar golvet till henne. Klart att man ska kunna ha en stol om man vill när man sminkar sig (säger jag i princip aldrig sminkar mig). Med tanke på hur lång tid det tar för tonåringar att bli klara så förstår jag att hon blir trött i benen... :D
 
Jag antar att du tänker på risk för repor osv. Har lite svårt att tro att det skulle kunna skada golvet.
 
Eller kanske någon sorts mjuka strumpor till stolen som ni har - eftersom ni nu har lånat en massa till badrummen (förstår dock inte vad det faktum att pengarna är lånade har med stolsproblemet att göra - det är ju erat problem, inte hennes). Kankse en "socka" av tovad ull, det är snyggt.
 
Möbeltassar på stolen eller fixa en sminkspegel med belysning på hennes rum.
 
Immobil skrev:
...fixa en sminkspegel med belysning på hennes rum.

Åhh, ännu bättre. Fast det kanske inte går med tanke på de lånade pengarna... ;)
 
Hur hårt/mjukt material har ni där stolen, enligt dig, hör hemma. Klinkers låter ganska hårt i mina öron så stolen kanske gör mindre skada i badrummet än övriga rum. :rolleyes:

Möbeltassar brukar annars hjälpa på alla typer av golv, tills dom lossnar.
 
Med lånade pengar betyder att det inte finna en hög med pengar som man lätt kan
lägga om golvet för.

Sminkspegel på rummet är tyvärr ingen lösning eftersom vatten tydligen är ett krav.

Får väl försöka hitta några lämpliga möbeltassar, dom som inte ramlar bort.
 
loffes skrev:
Sminkspegel på rummet är tyvärr ingen lösning eftersom vatten tydligen är ett krav.
Räcker det inte med ett glas eller en skål med vatten?
 
Vad säger sambon? Vad är hennes åsikt?
 
Funkishus_-36 skrev:
Vad säger sambon? Vad är hennes åsikt?
Nu är det här främst en teknisk fråga angående eventuellt (onödigt) slitage på ett nylaggt
klinkers golv.
 
T
Måste vara jäkligt dålig klinkers du har köpt om den inte tål att en stol dras på dom??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.